Landverraad?

• dinsdag 14 juni 2022
  • Categorie: , ,
  • Naar de letter van de wet is iemand een landverrader als die persoon het land verraadt.

13-6-2022

Nu is een kaal gebied zonder mensen amper tot niet te verraden, dus gaat het om de inwoners die door iemand of meerdere iemanden word(t)en verraden. Zeker wanneer de ‘leiders’ van het volk niet doen wat de mensen in het land in overgrote meerderheid willen.

Nou heeft ons land een staatsbestel dat we zeer ten onrechte democratisch noemen. Welliswaar mogen we eens in de 4 jaar stemmen, maar met de wensen van de kiezers wordt amper iets gedaan. Want de programma’s van alle partijen waarop de keuze gebaseerd kan zijn en waardoor er 150 ‘volksvertegenwoordigers’ in de Kamer komen, zijn helemaal niets waard. Het in de achterkamertjes bijeen gekonkelde coalitieakkoord is een verzameling minderheidsstandpunten dat ons wordt gepresenteerd als een werkbaar compromis. Maar dat is niet alles, het wordt gepresenteerd als de wil van de meerderheid. Nog erger is het wanneer er ondemocratischer besluiten vallen over nieuwe items die niet in de partijprogramma’s stonden.

Zo is Nederland ooit stapsgewijs de EU ingerommeld en kregen we zonder dat de bevolking zich hierover mocht uitspreken euro’s in onze portemonnee. Maar ook circa driekwart van onze grondwet werd aan de EU overgedragen, waardoor iets wezenlijks dat ooit op soevereiniteit heeft geleken is verkwanseld. De EU gaat nu over heel veel waaronder onze pensioenen en zorgt voor wagenwijd openstaande grenzen.

En alsof dat nog niet voldoende is, blijkt dat beleidsbepalers in dienst van Klaus Schwab WEF-beleid uitvoeren. Uiteraard zijn ze niet letterlijk in dienst van deze semi naziorganisatie, maar lopen wel aan de leiband van deze nooit gekozen griezels.
    We moesten in lock down, gevaccineerd en aan de QR-code. Noodwetten verschenen in strijd met de grondwet. Maar ook op het gebied van het klimaat, het milieu en de stikstof-problematiek bepaalden mensen buiten onze grenzen de totaal krankzinnige normen.

Uit peilingen blijkt dat het huidige kabinet nog maar over 49 zetels zou beschikken wanneer er nu verkiezingen zouden worden gehouden. Slechts 17% is redelijk tot gewoon tevreden over het kabinet Rutte IV. 83% dus duidelijk niet. In democratische zin zegt dit wel aanzienlijk veel.

Aan klimaat en stikstofmaatregelen wil dit gemankeerde kabinet samen 60 miljard euro reserveren. Ook dit is niet met de kiezers gecommuniceerd. Verder staan heel veel ouders waarvan hun kinderen zeer ten onrechte zijn afgenomen nog steeds in de kou. Duizenden kinderen zijn inmiddels onvindbaar en financiële compensatie door de foute belastingdienst (een staat in de staat) is nog steeds niet naar tevredenheid geregeld. Veel Groningers moeten nog steeds overleven in hun gescheurde woningen.

En nu moeten veel boeren verdwijnen, kunnen huizen niet worden gebouwd vanwege te veel stikstof. Deskundigen die aantonen dat stikstof helemaal geen problemen veroorzaakt worden de mond gesnoerd. Maar elke leek die kan en wil denken weet dat de natuur zichzelf herstelt. Na elke ijstijd komt een woestijnklimaat zonder mensen bemoeienissen. Moeten er uiteraard niet wereldwijd miljarden bomen gekapt worden. En als de regering zonder volksraadpleging nu eens Tata Steel sluit en vliegen ontmoedigt door tickets gewoon met BTW te belasten zoals alle andere tickets en op kerosine gewoon accijns gaat heffen zoals op benzine en diesel.

Want bij al die níét democratische beslissingen (o.a. EU, euro, coronamaatregelen, afschalen van en de marktwerking binnen de zorg, de puinhopen bij de toeslagenouders en ellende bij veel Groningers, het ons in laten rommelen in een Oost-Europees conflict en de miljarden reserveringen betreffende het klimaat, het milieu en de stikstof is buiten de burgers om besloten.

Daarnaast worden kiezers geschoffeerd, wanneer blijkt dat 51% van de VVD en diverse CDA’ers tegen zijn. Tegen, in het belang van de partij. Tegen, uit angst dat heel veel vaste stemmers over zullen gaan stappen naar andere partijen. Dát baart hen zorgen, niet de ellende die betrokkenen wordt aangedaan. Desondanks houdt de premier voet bij stuk, omdat hij waarschijnlijk niet voor zijn landgenoten, niet voor zijn eigen partij, maar voor externen (lees WEF) kiest en daarom ordinair puur D66 beleid blijft uitvoeren.

En dan klagen dat er wat tractoren voor de deur van de boerenminister staan. Alsof alleen haar kinderen trillen van angst en ellende. Deze dame is totaal niet empathisch. Zonder na te denken vergeet ze even alle duizenden kinderen die definitief van hun ouders zijn gescheiden, van de kinderen in het aardbevingsgebied in Groningen en de boerenkinderen die binnenkort moeten aanzien hoe hun ouders machteloos en doodongelukkig gaan worden.

Als maatregelen zonder inspraak en in veel gevallen ten koste gaan van veel mensen en bovenal tegen de wil van de bevolking worden genomen, dan kan er naar de letter van de wet gesproken worden van landverraad. En landverraders moeten zwaar worden aangepakt!

Rients HofstraPluchen Revolutie