Foto; Shutterstock.

Auteur: Jeanne Donovan.

Historisch gezien hebben energietransities altijd decennia nodig gehad voor de overgang naar nieuwe technologieën. Grote veranderingen werden altijd aangedreven door visionaire ondernemers in combinatie met een veranderende publieke vraag en niet door de ‘Keizer’.

De overgang van paarden en koetsen naar auto’s duurde een halve eeuw. Zelfs in deze lange tijdsduur was deze ontwikkeling niet altijd gunstig voor individuen of gemeenschappen, er waren voor- en nadelen aan beide kanten. Voordat stedelingen klaagden over auto’s, smog, opstoppingen en het verlies van openbare ruimte, protesteerden ze tegen stinkende, met vliegen bezaaide hopen paardenstront, overal op de straten.

Het verschil tussen de 19e eeuw en de 21e eeuw is dat, terwijl het kapitalisme toen snel het verlangen naar een beter leven voedde, nieuwe energietechnologieën maar langzaamaan in populariteit groeiden. Nu lijden we er echter onder en zijn onze wonden zelf toegebracht. Onze bureaucraten en politici vernietigen opzettelijk de energie-onafhankelijkheid, terwijl ze doen alsof hun beleid níets te maken heeft met alle problemen van inflatie, tekorten en mogelijk zelfs opgelegde rantsoenering. Ze leggen de schuld eenzijdig bij ‘oorlog’ en ‘COVID’, maar ze weten wel beter. Politici en de hunnen verzwakken landen opzettelijk voor een mix van een Marxistisch-Groene ideologie. Ze lijken zelfs onze pijn wel grappig te vinden…

Klimaat-alarmisten, geleid door dit soort ideologische politici en invloedrijke figuren, zijn zo gedachteloos kortzichtig dat ze blijkbaar niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Ze ‘eisen’ dat we fossiele brandstoffen opgeven en vervangen door hernieuwbare energie, en wel nu metéén!!! Verdomd de gevolgen voor ons tijdens die opgelegde overgang. Zij weten dat ze over zoveel jaar dood zullen zijn, en zijn daarom niet bereid om die hele verandering gewoon stapsgewijs te laten gebeuren, ze hebben nog maar een aantal jaar over om hun ‘build-back-worse’-strategie te voltooien, en als je deze nieuwe ‘Keizers’ moet geloven, zullen we allemaal dood zijn over 9 jaar…. door de opwarming van de Aarde. Daarom moeten we absoluut hun Bijbel accepteren en onze zondige manieren veranderen om de planeet te redden. Ze willen ons richting hun energie-Nirvana pushen voordat we ‘uitsterven’. Deze mensen zijn niet geduldig of logisch, ze denken nooit vooruit om zich voor te stellen wat er misgaat met hun missie om de wereld naar hun beeld en gelijkenis te herscheppen.

Momenteel willen zij dat we allemaal thuisblijven of elektrische auto’s kopen, inclusief de armen…., zodat we niet meer ‘afhankelijk’ zijn van fossiele brandstoffen. Zijn zij echt zo dom, of denken ze dat wíj dom zijn? Weten ze niet dat de meeste elektriciteit wordt gewonnen met fossiele bronnen en in veel landen in de wereld zelfs met steen- of bruinkool? Geloven ze echt dat ze hun Tesla’s áltijd van stroom kunnen voorzien met onbetrouwbare wind- of zonne-energie? De energie die door wind en zon wordt geleverd, is een gratis geschenk aan de wereld, maar om die energie altíjd te kunnen gebruiken is ook een opslagbron nodig, om nog maar te zwijgen van de zeldzame mineralen daarvoor die meestal eigendom zijn van China, waarvan we dan natuurlijk niet ‘afhankelijk’ worden. Die elektrische voertuigen, voor een groot deel al uit kunststof, zullen ook banden nodig hebben. De meeste banden in de wereld worden gemaakt van synthetisch rubber, gemaakt van olie, net als alle kunststoffen trouwens.

Om fossiele brandstofbestanddelen in alleen al autobanden te vervangen, is op korte termijn onmogelijk en zelfs op de lange termijn extreem moeilijk. Hoe zullen machines zonder mega-banden materialen vervoeren die worden gebruikt om de infrastructuur en gebouwen van een land te bouwen? Hoe zullen zware diepladers zelfs één enkel windturbineblad met al een gewicht van 12 ton door het land vervoeren? Hoe zullen we voedsel en goederen vervoeren naar alle individuele winkels en bedrijven, zonder banden? Hoe zullen onze milieubewuste politici, filmsterren en prominenten de vliegtuigen en privéjets zonder banden in hun ‘toppen’ over de hele wereld laten landen? Maar je hoeft je niet alleen zorgen te maken over banden, ook vliegtuigen worden gebouwd met bijproducten van aardolie, dus de vliegtuigproductie moet maar stoppen. Zonder de bijproducten van aardolie voor het maken van banden en andere kunststoffen, zou transport onherkenbaar zijn, als het al bestond. Misschien moeten we dan maar overgaan op voertuigen en gebruiksvoorwerpen van de Flintstones?

Iedereen zou zo duizenden soortgelijke, logische vragen kunnen stellen over hoe het leven mogelijk zou zijn na het verlies van álle noodzakelijke bijproducten van olie die in zo’n 6000 andere dagelijkse producten nodig zijn. De ‘Groenen’ zouden geen serieuze antwoorden hebben, ze gebruiken die dingen állemaal ook zelf en waarschijnlijk weten ze het niet eens.

Stel je een dag voor waarop alle aardolieproducten zijn ‘gecanceld’. Als gevolg daarvan zijn de bijproducten er ook niet meer. Stel je nu voor dat je minst favoriete Groene gek je dan op een podium de les leest over de opwarming van de Aarde en het einde der tijden. Omdat alle synthetische vezels die werden gebruikt voor kleding er niet meer zijn, omdat er geen banden meer zijn voor machines om de velden te bewerken voor natuurlijke vezels zoals katoen, en omdat activisten bezwaar maken tegen iedereen die bont of leer voor kleding gebruikt, staat die Groene gek dan voor je – naakt als de dag dat hij werd geboren; de Keizer zonder kleren. Evenmin kan een activiste je dan afleiden van haar naaktheid door mooi gestifte lippen, of door met haar gelakte nagels rond te zwaaien of rond te huppelen in haar flitsende mooie nieuwe schoenen. Al dat is verdwenen toen ze aardolie verboden. Dat is geen vooruitgang, het is een stap terug in de tijd. Helaas, nu deodorant, douchegel, zeep en shampoo zijn verdwenen, ruikt de Groene Keizerin naar paardenstront.

Tijd om deze betweterige groene gekken terug te sturen naar de grot waar ze thuishoren.

Bron: americanthinker.com.

Nederlandse vertaling hier. Vertaling: “Malpaso”