De ECHTE agenda achter de gecreëerde voedselcrisis

• zondag 5 juni 2022
  • Categorie: , , ,
  • Het is vrij duidelijk dat dit de Grote Reset is: Voedsel Editie

2-6-2022

De gecreëerde voedselcrisis, of die nu echt is of een rookgordijn, draait allemaal om het afbreken van het wereldwijde voedselsysteem en het “building back better” – een nieuw dystopisch voedselsysteem dat is opgebouwd door bedrijfsmonolieten en dat rigide wordt gecontroleerd in de naam van het grotere goed, schrijft Kit Knightly.

Niemand weet hoe erg het kan worden, behalve de mensen die het creëren.

Want het bewijs is vrij duidelijk, het wordt opzettelijk en koelbloedig gecreëerd. We zijn het al maanden aan het documenteren.

We hebben de Russische “speciale operatie” in Oekraïne die de prijs van basisvoedsel, tarwe en zonnebloemolie, en meststoffen opdrijft.

Opmerking Dissident:

Kit Knightly verdenkt Poetin ervan mee te werken aan de Great Reset en dat hij daarom deze oorlog gestart is. De waarheid is dat Rusland niet verantwoordelijk is voor de voedselcrisis, maar de Westerse sancties.

Poetin is inmiddels geschrapt van de website van het WEF en er waren nul vertegenwoordigers uit Rusland aanwezig bij de afgelopen WEF bijeenkomst in Davos. Deze door de VS uitgelokte oorlog heeft, onbedoeld, het hele globalistische systeem op zijn kop gezet. Dat Zelenski eregast was in Davos en Poetin afwezig, zegt genoeg.

Dat terzijde:

De plotselinge uitbraak van vogelgriep drijft de prijs van gevogelte en eieren op.

De snel stijgende olieprijs drijft de kosten van de voedseldistributie op.

De inflatie, veroorzaakt door de enorme instroom van fiatvaluta, betekent dat gezinnen meer geld uitgeven aan minder voedsel.

En terwijl dit allemaal gebeurt, betalen de VS en het VK (en misschien anderen, we weten het niet) boeren letterlijk om niet te boeren.

In Nederland worden boeren uitgekocht/ onteigend zoals we allemaal weten. VVD66 voert gewoon de agenda uit die ze van hogerhand doorgekregen hebben.

Het is vrij duidelijk dat dit de Grote Reset is: Voedsel Editie

De lockdown melodie met iets andere teksten. Een proces van het afbreken van de reeds bestaande structuren, zodat we “beter terug kunnen bouwen”, build back better met een meer gecontroleerd en meer corporatistisch voedselsysteem.

Net zoals de Covid-“pandemie” de “zwakke plekken in het multilaterale systeem” zou aantonen, zo zal deze voedselcrisis aantonen dat onze “instabiele voedselsystemen aan hervorming toe zijn” en dat we onze “voedselzekerheid” moeten waarborgen…of duizend variaties op dat thema.

Dat is geen veronderstelling. Ze zijn al begonnen, meer dan een jaar geleden.

Het Journal of Agriculture, Food Systems & Community Developments publiceerde in februari 2021 een artikel getiteld:

Ontmanteling en wederopbouw van het voedselsysteem na COVID-19: Tien principes voor herverdeling en regeneratie

In een interview van juli vorig jaar zei Ruth Richardson, de uitvoerend directeur van de NGO Global Alliance for the Future of Food letterlijk:

Ons dominante voedselsysteem moet worden ontmanteld en opnieuw worden opgebouwd”

Later, in september 2021, riep de VN de allereerste “Food Systems Summit” bijeen, met als mission statement onder meer de regel:

Door de voedselsystemen van de wereld opnieuw op te bouwen, kunnen we ook gehoor geven aan de oproep van de secretaris-generaal van de VN om “beter terug te bouwen” van COVID-19.

Twee weken geleden schreef George Monbiot, de windvaan van elke diepe staatsagenda, in de Guardian met zijn kenmerkende gebrek aan subtiliteit:

De banken zijn in 2008 ingestort – en ons voedselsysteem staat op het punt hetzelfde te doen…Het systeem moet veranderen.

Maar wat betekent “veranderen” en “herbouwen” eigenlijk in deze context?

Nou, dat is geen mysterie, ze praten er al jaren over.

Het zijn bijna allemaal verhalen van de afgelopen maand of zo, veel ervan zijn gespreksonderwerpen op de Davos-conferentie van het Economisch Wereldforum.

Zoals bijna altijd het geval is, heeft het probleem waarop zij nu “reageren” al een reeks voorgekauwde oplossingen.

Net zoals we zagen hoe lockdowns de economie aan stukken braken terwijl de miljardairsklasse recordwinsten boekte terwijl de megalieten in het bedrijfsleven hun monopolies uitbreidden, zo zal ook elk voorgesteld voedselzekerheidsbeleid uiteindelijk de reeds mega-rijken ten goede komen of infrastructuur aanleggen voor controle door het bedrijfsleven.

Ze hebben net de bouw aangekondigd van de grootste “kweekvleesfabriek” ter wereld. Nepvlees kan natuurlijk niet thuis worden gekweekt en is onderhevig aan gepatenteerde processen van creatie. Genetisch bewerkte of gemodificeerde planten en dieren zijn eveneens onderhevig aan octrooien.

Supranationale bedrijven, met winsten die groter zijn dan de begroting van sommige naties, ontwikkelen apps om de koolstofvoetafdruk bij te houden en mensen te belonen voor het nemen van de “juiste beslissingen”. Dat zou gemakkelijk op voedsel kunnen worden toegepast.

Bill Gates is stilletjes de grootste eigenaar van landbouwgrond in de Verenigde Staten geworden. Grond waarop hij nieuw Frankensteinvoedsel kan verbouwen, of die de Amerikaanse overheid hem zal betalen om niet te gebruiken.

Het spel is duidelijk: Op dit moment maken ze zich klaar om al onze oude voedselsystemen af te breken, met het verklaarde doel om ze beter terug op te bouwen.

Maar beter voor hen, niet voor ons.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: