blckbx today #50: Een zeer speciale uitzending met veel bekende gasten. Dit mag je niet missen!

• vrijdag 24 juni 2022
  • Categorie: , ,

- Corona, de situatie in Oekraïne en de EU -

Zie Hier

blckbx today #50: de vijftigste uitzending, en die mag je niet missen! Aan de hand van drie grote onderwerpen - Corona, de situatie in Oekraïne en de EU - bespreken we de actualiteit én blikken we terug op de vorige uitzendingen. Ook staan er veel verschillende gasten aan de desk die geregeld bij blckbx today te zien zijn geweest. En... we hebben veel publiek in de uitzending. Dat en meer, bij blckbx today!

Vrijdag 24 juni 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• 'Dorpsfeest Dwingeloo is coronahaard', zo kopte het Dagblad van het Noorden vandaag. In het Drentse dorp is men er nuchter onder: 'Dit was te verwachten en dit was het ook waard’.
    • De 27 leiders van de Europese Unie hebben ingestemd met het kandidaat-lidmaatschap van Oekraïne. Daarbij wordt Moldavië ook kandidaat-lid. Wat zijn de gevolgen?
    • De Europese Commissie investeert 50 miljard euro in het NextGenerationEU herstelprogramma, eerder bekend als het coronaherstelfonds. De wijziging van de naam is logisch, want eerder ging het overgrote deel o.a. naar klimaatinitiatieven.

Aan de desk staan onder anderen:

• Publicist Sietske Bergsma
    • Politicoloog en professor Kees van der Pijl