Provinciale VVD en CDA-afdelingen keren zich tegen landelijk stikstofbeleid eigen partijen

• maandag 16 mei 2022
  • Categorie: , ,
  • Provinciale Statenleden van de VVD en CDA keren zich tegen het landelijke stikstofbeleid. Al weken rommelt het binnen de gelederen sinds VVD-minister Christianne van der Wal de nieuwe kabinetsplannen omtrent het reduceren van de stikstofuitstoot bekend maakte.

16 May 2022 door Bart Reijmerink - NieuwRechts

Van der Wal stuurde begin april een brief aan de Tweede Kamer waarin de hoofdlijnen stonden van de stikstofaanpak van het nieuwe kabinet. Kort na de publicatie hiervan ontstond er onvrede bij zowel lokale afdelingen van de VVD als het CDA.

De minister kon dan ook rekenen op veel kritiek van haar eigen lokale VVD-afdelingen. De provincieafdeling van Drenthe is van mening dat de landelijke partij te weinig oog heeft voor het platteland. De afdeling erkent dat er een stikstofcrisis is die moet worden aangepakt, maar ze vinden de huidige aanpak alles behalve constructief.

De Overijsselse VVD schaart zich achter deze kritiek. Op haar website geeft de afdeling aan niet blij te zijn met de verwijten van minister Van der Wal richting de agrarische sector.

'Veel VVD-ers in Overijssel zijn boos door de uitlatingen van minister Van der Wal over de stikstofaanpak. De minister stelt namens het kabinet dat het bar slecht gesteld is met de natuur en het milieu in Nederland en dat we de natuur 20 jaar lang hebben verwaarloosd. Ook stelt ze dat dit komt door de boeren en dat we dit kunnen fixen door hun stikstofuitstoot drastisch te laten verminderen. Deze stellingnames stuiten ons stuk voor stuk erg tegen de borst.'

Tegenover Nieuwsuur lichten VVD- en CDA-Statenleden hun zorgen toe. Zij willen dat het kabinet het gesprek aan gaat met de provincies aangezien Statenleden beter weten welk maatwerk er nodig is. De lokale VVD- en CDA-afdelingen hopen dat het kabinet open staat voor een constructief gesprek met de lokale politiek.

Afleiding voor het feit dat onze lichamelijke integriteit, onze soevereinititeit overgedragen wordt door dit enge kabinet aan het VN bedrijf WHO, met een zeer dubieuze bezetting, eigen wetten en volledige onschendbaarheid. Bill Gates is de grootste sponsor, vaccindealer (met veel schandalen) en wil nu muggen in gaan zetten om de bevolking te vaccineren, de zon gaan blokkeren en ons transformeren in cyborgs. Niemand heeft voor deze sinistere club gekozen en krijgen enorm veel macht. Onze NL wet geldt niet meer. Doodeng.

Ze erkennen de stikstofcrisis, maar...
    Ja dat kost stemmen.
    Het zijn onbetrouwbare partijen.

Ik vraag me toch iedere keer weer af wat de politiek met een stikstofcrisis bedoelt. Bedoelen ze de 78% stikstof die al vele eeuwen in onze lucht zit(zoals we op de lagere school geleerd hebben toen er nog capabele onderwijskrachten waren) of bedoelen ze stikstofverbindingen zoals methaan wat mens en dier bij iedere wind uitscheiden? Natuurlijk is het bedrijfsleven er als de kippen bij om ons een schuldgevoel aan te praten. Misschien dat de politiek eens moet overwegen om versneld Thorium of Kerncentrales te gaan bouwen dan is het probleem opeens over.

Anoniem 1, overdrijft u nu niet een beetje?

Anoniem 4, uw reactie toont aan dat het met de intelligentie van een groot deel van de huidige Nederlanders de kant op gaat naar die van de gemiddelde Afrikaan. De wetenschap kan u precies vertellen hoe laag die is.