Onderzoekscommissie: Biolaboratoria VS in Oekraïne werkten aan ebola en pokken

• donderdag 26 mei 2022
  • Categorie: , , , ,
  • In illegale biologielaboratoria van de VS in Oekraïne werd onderzoek verricht naar ziekteverwekkers van ebola en pokken, aldus de medevoorzitter van de Russische parlementaire commissie.

23-5-2022

Oekraïne was dus een van de Amerikaanse werkplaatsen geworden voor de productie van bacteriologische wapens, meldt RT.de.

Op 20 mei presenteerde een Russische parlementaire onderzoekscommissie, die documenten over het werk van Amerikaanse biologielaboratoria in Oekraïne doorzoekt en analyseert, nieuwe gegevens. Met name werd bekend gemaakt dat de VS volgens de ontvangen documenten betrokken waren bij het onderzoek naar ziekteverwekkers van ebola en pokken in de laboratoria in Oekraïne. Aldus werd bevestigd dat ook de VS belangstelling hadden voor virussen en pathogenen die endemisch zijn voor Oekraïne.

Irina Jarovaya, de medevoorzitter van de onderzoekscommissie, benadrukt:

“Wij zien Oekraïne als een van de locaties van het grootschalige militair-biologische programma voor de productie van bacteriologische wapens dat door de Verenigde Staten van Amerika wordt uitgevoerd. Deze conclusie trekken wij uit de door de Commissie verzamelde documenten, die vandaag zijn gepresenteerd tijdens de presentatie van ons biomedisch team”.

Volgens documenten die tijdens de militaire operatie in Oekraïne in beslag zijn genomen, waren de VS niet alleen betrokken bij biologisch onderzoek op het grondgebied van het land, maar hadden zij ook een systeem opgezet voor volledige controle van de epidemiologische situatie in Oekraïne. Dit systeem zou onder toezicht komen te staan van het Amerikaanse ministerie van Defensie.

Irina Yarovaya maakt duidelijk:

“In Oekraïne werd met de steun van het Amerikaanse ministerie van Defensie een online-evaluatiesysteem ingevoerd, d.w.z. een systeem van voortdurende controle op de verzameling en verwerking van gegevens. Alle gegevens zijn overgedragen aan het National Centre of Medical Intelligence van het Amerikaanse ministerie van Defensie.”

De parlementaire commissie had bij de VN-Veiligheidsraad een gedetailleerd dossier ingediend met bewijzen voor de biocriminaliteit van de VS in Oekraïne. Er wordt ook gewerkt aan de bescherming van Rusland tegen biologische bedreigingen.

“Rusland heeft zijn partnerlanden, zijn buurlanden, herhaaldelijk uitgenodigd om bilaterale overeenkomsten op het gebied van bioveiligheid te ondertekenen. Er zijn reeds overeenkomsten met Armenië, Oezbekistan, Tadzjikistan en Turkmenistan. Vier andere moeten nog worden ondertekend”,

Zei Konstantin Kosachev, plaatsvervangend voorzitter van de Russische Federale Raad, tegen de nieuwszender Westi.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: