‘Hugo de Jonge moet fors worden gestraft. Bij voorkeur levenslang, in de gevangenis’

• vrijdag 13 mei 2022
  • Categorie: , , , ,
  •  Nederland is twee jaar lang op grote schaal voor de gek gehouden.

Robin de Boer 12-5-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:03

Het ministerie van Volksgezondheid heeft ziekenhuizen tijdens de pandemie ontmoedigd hun intensive care uit te breiden met extra bedden. Sommige kregen zelfs het verzoek bedden te schrappen, meldt NRC.

BVNL, de partij van Wybren van Haga, kan niet anders dan constateren dat het kabinet willens en wetens de volksgezondheid en mensenlevens in gevaar heeft gebracht. Wie de capaciteitsproblemen in de zorg aankaartte als het echte probleem werd door het framingsleger van VWS weggezet als wappie.

Er werd geschermd met argumenten als ‘we kunnen niet zomaar een blik verpleegkundigen opentrekken’ en ‘het aanbod bepaalt de vraag: als je meer bedden hebt, komen die ook vol te liggen’.

Keihard de dood ingejaagd

Wat blijkt nu? Wederom is Nederland belogen en bedrogen. Opnieuw ging het allemaal om geld en belangen, en geenszins om de volksgezondheid. “Wij hebben de hele coronacrisis gevraagd om de zorg op te schalen, maar de zieke mensen die echt hulp nodig hadden, kregen niets, door ambtelijk gesteggel. Terwijl voor vaccins en niet-werkende mondkapjes wél snel de beurs werd getrokken,” aldus een furieuze Van Haga.

Hugo de Jonge, voormalig minister van VWS, heeft smerige spelletjes gespeeld, gekonkeld en daarmee willens en wetens levens in gevaar gebracht, stelt zijn partij. “Het ministerie van VWS heeft mensen keihard de dood ingejaagd. Nederland is twee jaar lang op grote schaal voor de gek gehouden. BVNL is inmiddels al lang niet meer verrast, maar schokkend, schandalig en zeer verdrietig is het wel.”

Gigantische misdaad tegen de menselijkheid

Zijn partij vindt dat De Jonge, het ministerie van VWS en iedereen die heeft meegewerkt aan het coronabedrog, aan wat misschien wel de boeken in zal gaan als een gigantische misdaad tegen de menselijkheid, fors moeten worden gestraft.

“Het recht moet zegevieren: er moeten koppen rollen. Wie zich brandt, moet op de blaren zitten. Bij voorkeur levenslang, in de gevangenis.”