Een leuker, veiliger of socialer Hollands Kroon? De gemeenteraad hoopt op ideeën van inwoners

• zondag 8 mei 2022
  • Categorie:

• HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA
    Wie heeft een idee om Hollands Kroon veiliger, leuker of socialer te maken?

Delano Weltevreden 8-5-2022

Leden van de gemeenteraad horen dat graag op de Ideeënmarkt op 5 juli in de raadszaal.

In een persbericht noemt de gemeente enkele voorbeelden van leuke ideeën: een voorziening voor de sportvereniging, activiteiten of voorzieningen voor jongeren, aanleggen van een park, het plaatsen van een kunstwerk, ondersteuning voor culturele activiteiten of een financiële bijdrage voor een buurtproject.

Ideeën kunnen voor 7 juni worden aangemeld via gemeenteraad.hollandskroon.nl/ideeenmarkt Raadsleden die enthousiast raken over een idee, schrijven daarop in. De bedenker van het idee schrijft samen met de raadsleden een motie die op de eerstvolgende raadsvergadering wordt ingediend. Samen schrijft u een zogenaamde motie. Dit is een instrument van de gemeenteraad. Hierin wordt een wens, verzoek of opdracht beschreven (meestal) aan het college.

De motie wordt ingediend door één of meer raadsleden of fracties tijdens de eerstvolgende raadsvergadering. Als een meerderheid van de raad instemt met de motie, wordt het idee uitgevoerd.

De ideeënmarkt is niet door Hollands Kroon zelf bedacht. In andere gemeenten wordt het gehouden onder de naam motiemarkt. In de gemeente Lelystad zijn al meer dan honderd ideeën uitgevoerd. De eerste ideeënmarkt wordt gehouden in de raadzaal aan De Verwachting 1 in Anna Paulowna. Daarna wordt de ideeënmarkt elk kwartaal op een andere plek in de gemeente gehouden.

Noordhollands Dagblad