‘Sywert was de minister bijna aan het stalken’ | NPO Radio 1

• Categorie: , ,
  •  MEDIAFORUM

7-4-2022

Vandaag moet voormalig minister van VWS Hugo de Jonge zich in de Kamer verantwoorden over zijn rol bij de mondkapjesdeal. Volgens Hans Spekman (voormalig PvdA-voorzitter) gaat dit debat over de betrouwbaarheid van de minister, maar moet er niet vergeten worden waar het vooral om gaat. ‘Het gaat over Sywert die niet deugt en niet spoort.’ Ook vindt hij dat Van Lienden tijdens de coronacrisis te weinig kritische vragen kreeg en overal vrij spel kreeg. Wouter de Winther (Telegraaf) las het appverkeer van de minister en begrijpt ergens wel waarom De Jonge aandrong dat er met Sywert gesproken werd. ‘Hij was hem bijna aan het stalken. Die man had wel wat meer te doen dan met Sywert te appen.’ Het Mediaforum is onderdeel van het programma Spraakmakers (KRO-NCRV) en ook als podcast te beluisteren: https://spoti.fi/3rrhGqI Dit is het officiële YouTube-kanaal van NPO Radio 1. NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender van de Publieke Omroep. Zeven dagen in de week, 24 uur per dag. #wieluistertweetmeer Volg ons op Twitter: https://twitter.com/nporadio1​ Volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/nporadio1​ Volg ons op Instagram: https://www.instagram.com/nporadio1​ Volg ons op LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/npo-... En abonneer je op dit kanaal! #nporadio1

NPO Radio 1