Schokkend! 'Leger is op verzoek ministerie VWS ingezet tegen eigen volk'

• woensdag 27 april 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Welkom in het wonderlijke 'democratische' en 'vrije' land Nederland, waar oorlogsmiddelen tegen je ingezet worden door het leger als je een mening hebt die de staat niet aanstaat.

Schokkend! 'Leger is op verzoek ministerie VWS ingezet tegen eigen volk'

Uit documenten die nu boven zijn komen drijven blijkt dat het ministerie van VWS er nadrukkelijk voor heeft gezorgd dat het leger werd ingezet tegen de eigen bevolking. Dat stelt BNR-opiniemaker, Op Z'n Kop-presentatrice en Telegraaf-columnist Marianne Zwagerman.

Enkele maanden terug was er in de Tweede Kamer een hard debat over de vraag of de NCTV en dus de overheid kritische opiniemakers en Tweede Kamerleden kritische Kamerleden en opiniemakers digitaal 'volgden' tijdens de coronacrisis. Er werden analyses gemaakt van wie wat zei en waarom, en het leek dat er actief stappen werden genomen om kritische geluiden in de kiem te smoren.

Tijdens het debat werd gedaan alsof dat allemaal wel meeviel. Het ging om wat knip- en plakwerk. Er werd alleen een overzicht gegeven van het sentiment onder opiniemakers, en ga zo maar door.

Nou, dat is volgens Marianne Zwagerman onzin. Morgen zal Op Z'n Kop - haar succesvolle podcast - daar dieper op ingaan, maar nu deelt ze al even wat belangrijke details. Het gaat namelijk allemaal om Behavioural Dynamics Methodology.

Zoals Zwagerman stelt is dit "een hulpmiddel bij oorlogsvoering." Te gebruiken door de staat. Maar tijdens de coronacrisis is dit oorlogsmiddel "ingezet tegen de eigen bevolking."

Wob-onderzoeker Wouter Aukema heeft de boel goed onderzocht en ziet dat de MSOB-aanvraag (militaire steunverlening openbaar verlang) is ingediend door het ministerie van VWS. Dat gebeurde op 1 december 2020. Deze aanvraag zou daarna steeds weer verlengd zijn. Dat is enorm problematisch, stelt Aukema, want die regeling is hiervoor helemaal niet bedoeld.

Zwagerman concludeert daarom: "Het leger is op verzoek van VWS ingezet. Tegen de eigen bevolking. In Nederland."

Dan denk je: zijn we klaar. Nou. Want Aukema stelt ook dat het erop lijkt dat de handtekening onder de aanvraag van Hugo de Jonge is.

Vervolgens wil hij antwoord van de huidige minister van Justitie Dilan Yesilgöz (VVD). "Aanvraag werd gedaan bij NCTV?" vraagt hij haar. "Dat gaat toch verder dan toevallig een briefhoofd, zoals u aangaf in de Kamer?"

Want ja, dat zei de VVD'er toen. Het was allemaal niet zo diep, het was niet echt NCTV'erig, welnee. Was gewoon een brievenhoofd, moest je niet te veel van maken. Dat klopt dus niet.

Wybren van Haga: weerzinwekkend

BVNL-leider Wybren van Haga is dan ook woedend. Niet zo gek, want hij was één van de politici die lijdend onderwerp waren van deze knotsgekke 1984-actie.

"Weerzinwekkend dat Tweede Kamerleden en anderen zijn gevolgd door het NCTV," schrijft hij. "En daar dan ook nog glashard over liegen als er naar gevraagd wordt..."

Omdat dit zo ernstig is, is dit een motie van wantrouwen jegens minister Yesilgöz meer dan waard, stelt Van Haga daarop.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

DDS

Dit flikken ze ons allemaal als dat nog "geheim" moet blijven. Kan je nagaan wat ze straks, als we gewoon open en bloot in die GREAT RESET zitten, allemaal kunnen gaan doen.