Omtzigt tikt Kaag op de vingers: 'Je tijdlijn op Twitter gaat het over alles behalve inflatie'

• maandag 4 april 2022
  • Categorie: , ,
  • De afgelopen maand is de inflatie gestegen naar 11,9 procent. Kamerlid Pieter Omtzigt ergert zich vooral aan onze minister van Financiën, Sigrid Kaag.

02 April 2022 door Bart Reijmerink

Het gaat bij haar op sociale media over alles behalve de economische problemen die ons land teisteren en de inflatie. Het kritische Kamerlid roept de minister tot de orde.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft vrijdag bekend gemaakt dat de inflatie in maart op bijna 12 procent staat. Zo'n hoge inflatie heeft Nederland de afgelopen decennia niet meegemaakt. Daarnaast blijkt uit onderzoek van de FNV dat een meerderheid van hun respondenten (20.000 leden) met geldproblemen kampt. 63 procent van de respondenten heeft het financieel (te) krap. 70 procent van de respondenten gaf aan vorig jaar meer geld over te houden aan het eind van de maand.

Vandaar dat Kamerlid Pieter Omtzigt het zo raar vindt dat de minister van Financiën, Sigrid Kaag, het op haar sociale media niet heeft over deze economische malaise.

'In de tijdlijn van de minister van Financiën Sigrid Kaag gaat het over Oekraïne, verkiezingen, abortus en meer. Maar niets over inflatie en koopkracht. Dat zijn twee megaproblemen. De grondwet en het regeerakkoord praten over bestaanszekerheid. Die is in groot gevaar voor velen.', schrijft de politicus.

NieuwRechts