Geert Wilders beschuldigt Hugo de Jonge van liegen en bedriegen: “Wegwezen!”

• dinsdag 5 april 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Nu zelfs regeringspartijen denken dat Hugo de Jonge mogelijk gelogen heeft over zijn rol in de mondkapjesaffaire vindt Geert Wilders dat er maar één ding op zit voor de CDA’er: inpakken en wegwezen. Vandaag nog.

Michael van der Galien 5-4-2022

Het heeft even geduurd, maar het is dan eindelijk zo ver: volgens het mediakartel twijfelen nu zelfs coalitiepartijen aan het waarheidsgehalte van Hugo de Jonge’s uitspraken over de mondkapjesdeal met Sywert. Hij zei daar niet bij betrokken te zijn geweest. Nou ja, misschien dat hij wat adviezen gaf en feedback, maar dat was het dan wel.

Nou, bijna niemand gelooft dat niet meer. Zelfs niet in de coalitie. Want ja, zelfs D66 en VVD denken nu dat hij toch wat gejokt heeft. Of anders gezegd: ze weten al lang dat hij liegt, maar voelen zich nu gedwongen dat ook publiekelijk te erkennen omdat zelfs zij er eigenlijk niet meer omheen kunnen.

Geert Wilders: De Jonge moet weg

Wat Geert Wilders betreft is er een heel simpele oplossing voor handen voor deze problematiek. Hugo de Jonge moet opstappen. En snel een beetje.

“Liegen + bedriegen = wegwezen,” schrijft Wilders in een soort rekensommetje op Twitter onder het motto, 1+1=2.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Het zou wel heel grappig zijn als De Jonge er inderdaad uit wordt gewerkt. Want wij zagen het al lang aankomen dat hij geslachtofferd zou gaan worden door Rutte en co., maar ik ben ervan overtuigd dat hij dat zelf écht niet zag aankomen.

DDS