E.ON: Gasembargo zou heel Europa kunnen “verscheuren” – prijzen zullen verder stijgen

• woensdag 20 april 2022
  •  Men zou, als men dat zou willen, Poetin weldra kunnen feliciteren met de vernietiging van de EU.

E.ON: Gasembargo zou heel Europa kunnen “verscheuren” – prijzen zullen verder stijgen

(Vertaling: E.J. Bron)

Men zou, als men dat zou willen, Poetin weldra kunnen feliciteren met de vernietiging van de EU. Een vernietiging, die door de Groenen in de regering geforceerd wordt, omdat ze nooit rekening houden met hun ideologisch kleverige handelingen.

De baas van het Duitse energieconcern E.ON, Leonhard Birnbaum, spreekt zich tegen een embargo op Russische gasleveringen uit. “Als we denken dat we de Duitse verzorging veilig zouden kunnen stellen zonder ons ook samen iets van de ander elanden aan te trekken, dan zal dat de EU verscheuren”, zei hij tegen het “Handelsblatt”. Veel onderzoeken, die zich met de mogelijke gevolgen van een gasboycot bezighouden, zouden zich alleen maar op Duitsland concentreren, “Slowakije is volledig afhankelijk van Russisch gas, en landen zoals Tsjechië en Oostenrijk betrekken het grootste deel van hun aardgas uit Rusland.”

Men zou dit thema niet alleen nationaal mogen behandelen, per slot van rekening zou het om een Europese situatie betreffende gastekort gaan. Daarom zouden er ook Europese, op elkaar afgestemde noodplannen nodig zijn. Bovendien kondigde Birnbaum stijgende prijzen voor stroomconsumenten aan.

De overstap van pijpleiding-gas op LNG-gas zou de gasprijs duurder maken en ook stroom uit steenkool zou door de CO2-prijs duurder worden. “We stabiliseren eers top een hoger niveau”, en deze prijs zou men aan de eigen klanten moeten doorgeven.

Concrete bedragen worden uiteraard niet genoemd, men wil de consumenten immers niet nog onzekerder maken. Maar sneller dan gewenst door de Groenen zou Duitsland zich tot het land der stinkers kunnen ontwikkelen, gewoon, omdat niemand zich meer een keer douchen in de week kan veroorloven.

Bron:
    journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)