blckbx today: persoonlijk CO2-budget komt dichterbij, update D66 & Kaag en meer in de 25e uitzending

• vrijdag 22 april 2022
  • Categorie: , ,
  • blckbx today, de 25e uitzending alweer!

22-4-2022

Het persoonlijk CO2 budget komt steeds dichterbij nu de Rabobank klanten via de bankapp gaat monitoren of hun aankopen door de beugel kunnen qua CO2-uitstoot. D66 Partijleider Sigrid Kaag ging gisteren door het stof tijdens een opzienbarende persconferentie. Wij geven een update. Dat en meer bij blckbx today, de 25e uitzending alweer!

Vrijdag 22 april 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

* D66-partijleider Sigrid Kaag ging gisteren door het stof tijdens een opzienbarende persconferentie waarbij grensoverschrijdend gedrag binnen de partij centraal stond. Wij geven een update.

* Het persoonlijk CO2 budget komt steeds dichterbij nu de Rabobank klanten via de bankapp gaat monitoren of hun aankopen door de beugel kunnen qua CO2-uitstoot.

* Het kabinet trekt honderd miljoen euro extra uit voor versterking van het Netwerk Weerbaar Bestuur. Dat netwerk traint mensen bij de overheid om met zogenaamde 'boze' burgers om te gaan.

* Uitgelichte artikelen van de komende editie van De Andere Krant

* Een nieuwe blckbx update over o.a. Filemon & de Complotten seizoen 2, de blckbx-première van de nieuwe docuserie Headwind en meer!

* Aan de desk staan publicist Sietske Bergsma, wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker, blckbx-redacteur Bas Reijnierse en programmamaker Flavio Pasquino

Presentatie: Sanae Orchi

Redactie blckbx