Theo Meskers toch beschikbaar als wethouder voor de VVD in Hollands Kroon. In november haakte hij nog af toen hij geen lijsttrekker werd

• vrijdag 4 maart 2022
  • Categorie: , ,

•  HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA

In tegenstelling tot eerdere uitlatingen is wethouder Theo Meskers wel beschikbaar voor een wethouderschap in Hollands Kroon.

Winnie van Galen 4-3-2022

In november vorig jaar liet hij weten af te haken bij de VVD in Hollands Kroon. Meskers nam dit besluit nadat de leden van de VVD hem niet als lijsttrekker wilden voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, maar fractievoorzitter Wim Groot hiervoor verkozen.

Meskers zei toen: „Het is geen doorslaggevende reden geweest, maar na tien jaar heb ik geen zin om in de wachtkamer te zitten.” Vervolgens zei hij te hopen bij een andere gemeente als wethouder aan de slag te kunnen. Ook sloot hij niet uit zijn carrière bij de provincie te vervolgen.

De kaarten liggen inmiddels anders. Hoewel ’hij niet de enige kandidaat is voor een wethouderschap zal het aan hem niet liggen’ als de VVD Hollands Kroon hem na de verkiezingen naar voren schuift als wethouder in het geval de VVD deel gaat uitmaken van een coalitie, aldus Meskers. „Wat er toen is gebeurd was voor mij geen aanbeveling. Maar naderhand zijn er veel gesprekken met het bestuur geweest met als resultaat dat ik weer beschikbaar ben voor Hollands Kroon.”

Noordhollands Dagblad

En dan zeggen we dat Poetin een klootzak is....................

Meskers zou gek zijn als hij zijn alternatieve inkomstenbron vaarwel zou zeggen. Uiteraard zal Fractievoorzitter Wim Groot wel de nodige pecunia in het vooruitzicht zijn gesteld door Theo en dan is het een koud kunstje voor Wim om lak te hebben aan de VVD leden. Er blijft genoeg aan de strijkstok hangen voor beide heren om een onbekommerd pensioen tegemoet te zien, dat weten ze als VVD'ers natuurlijk als geen ander. Zwitserse banken zijn geduldig en tegenwoordig om de hoek.