Is Poetin daadwerkelijk een tegenstander van de globalistische WEF-kliek? – 10 redenen waarom dat niet zo is

• dinsdag 29 maart 2022
  • Categorie: , , ,
  •  De recente Russische invasie in Oekraïne heeft veel aandacht gekregen van zowel de reguliere als de alternatieve media.

28-3-2022

Er doen heel wat theorieën de ronde over wat er echt aan de hand is, de ware reden achter de invasie en de ware motieven en loyaliteiten van de Russische president, Vladimir Poetin, schrijft Ryan Matters.

Onder deze wirwar van beweringen, ondoordachte meningen en ronduit valse veronderstellingen is er een bepaalde theorie die in kringen van de alternatieve media aan kracht heeft gewonnen, en dat is het idee dat Poetin een soort redder is, en dat zijn acties in Oekraïne een aanval zijn op de Westerse, globalistische elite.

{…}

Het volstaat te zeggen dat veel mensen de indruk wekken dat Poetin probeert terug te vechten tegen de Westerse globalistische elite, en daarmee suggereren dat hij het NIET eens is met de overkoepelende technocratische controle-agenda van het WEF.

De feiten lijken echter anders uit te wijzen. Hier zijn tien redenen om het “Poetin vs Davos” verhaal in twijfel te trekken.

1. HET COVID-VACCIN VAN RUSLAND IS HETZELFDE ALS DAT IN HET WESTEN

Rusland heeft meegespeeld met de nep-pandemie van Covid-19, net als de meeste andere landen in de wereld. Ze hebben zelfs hun eigen vaccin ontwikkeld, genaamd “Spoetnik V”.

Het vaccin is ontwikkeld door het Gamaleya Centrum van het Russische Ministerie van Volksgezondheid, een instituut dat zichzelf omschrijft als “het meest vooraanstaande onderzoeksinstituut ter wereld”, maar dat niet eens genoeg geld heeft om een lift te installeren!

Sputnik V maakt gebruik van een adenovirusvector om synthetisch genetisch materiaal in cellen te transporteren, waardoor de machinerie van de cel het virale “spike-eiwit” gaat produceren (zo wordt gezegd). Hoewel verschillend van mRNA-technologie, zijn vaccins die gebruik maken van Adenovirus-vectoren aantoonbaar nog steeds een vorm van gentherapie (“Ad”-vectoren worden al sinds de introductie van gentherapie gebruikt als vehikel voor gen-afgifte).

Dus ja, het Russische vaccin is gebaseerd op dezelfde transhumanistische technologie die alle andere injecties gebruiken. In feite zijn er volgens de directeur van Gamaleya, Alexander Gintsburg, geen significante verschillen tussen Spoetnik V en het op adenovirus gebaseerde vaccin dat door het Oxford-AstraZeneca stelletje wordt geproduceerd.

Bovendien heeft het Russische onderzoekscentrum Gamaleya in december 2020 een “memorandum van samenwerking” ondertekend met AstraZeneca, in de “strijd tegen COVID-19”. Poetin nam niet alleen deel aan de ondertekeningsceremonie, hij verklaarde ook dat hij

er absoluut van overtuigd dat een dergelijke houding ten opzichte van partnerschap vandaag de dag kan dienen als een goed, overtuigend voorbeeld van het bundelen van wetenschappelijke krachten, technologieën, investeringen voor een gemeenschappelijk doel – het beschermen van het leven, de gezondheid en de veiligheid van miljoenen mensen op de hele planeet”.

(Laten we de banden tussen de onderzoekers van Oxford-AstraZeneca, de Wellcome Trust en de Britse eugenetiekvereniging niet vergeten).

Poetin zelf heeft zowel het Russische vaccin als hun eigenaardige “intranasale vaccinatie” booster openlijk onderschreven.

Dat brengt ons bij het tweede punt…

2. RUSLAND WERKT SAMEN MET BIG PHARMA

De ontwikkelaars van het Russische vaccin Spoetnik V hebben niet alleen samen met AstraZeneca, maar ook met Pfizer en Moderna proeven gedaan!

In oktober 2021 zei Kirill Dmitriev, hoofd van het Russische directe-investeringsfonds (RDIF), dat hij dacht dat de injecties van Pfizer en Spoetnik “een zeer succesvolle combinatie” zouden zijn. Ook een van de hoofdontwikkelaars van Sputnik V sprak zijn steun uit voor de uitrol van buitenlandse vaccins in Rusland.

Nog maar kort geleden, in maart van dit jaar, heeft het Russische farmaceutische bedrijf R-Pharm een aanvraag ingediend voor registratie van het AstraZeneca-vaccin in Rusland. Dit komt na een nieuw rapport dat door de RDIF is gepubliceerd en waarin wordt beweerd dat de combinatie van “Sputnik Lite” en het Brits-Zweedse AstraZeneca-vaccin verbazingwekkende voordelen oplevert.

Voor meer informatie over deze twee punten, raad ik u ten zeerste aan de blog van Edward Slavsquat te lezen.

3. VACCINATIEPASPOORTEN ZIJN VERPLICHT IN RUSLAND

Rusland was een vroege aanhanger van vaccinatiepaspoorten. Begin 2021 konden inwoners een Covid-paspoort ontvangen als bewijs van hun vaccinatiestatus. De pasjes bevatten een QR-code die op verschillende plaatsen kan worden gescand en waarmee inwoners kortingen en andere voordelen kunnen krijgen.

De paspoorten bleven nog enige tijd vrijwillig, tot in november 2021, zo meldde de Moscow Times:

De Russische regering zei vrijdag dat ze bij het parlement twee wetsvoorstellen had ingediend die verplichte gezondheidspassen zullen invoeren om toegang te krijgen tot restaurants en openbaar vervoer, te midden van een nieuwe golf van coronavirusgevallen.”

Volgens het artikel was de nieuwe wetgeving gericht op “het stimuleren van de achterblijvende vaccinatiegraad in Rusland tegen de achtergrond van een sterk anti-vaccinatie sentiment”. Klinkt bekend.

De maatregel zou van kracht zijn tot 1 juni 2022.

4. RUSLAND ONTWIKKELT ZIJN EIGEN DIGITALE MUNT VAN DE CENTRALE BANK (CBDC)

Dit jaar begon de Bank van Rusland met het testen van hun “digitale roebel”, haar versie van een centrale bank digitale munt. De centrale bank riep ook op tot een totaal verbod op cryptocurrencies en verklaarde dat de digitale roebel een alternatief zou worden voor gedecentraliseerde munten.

Drie banken in Rusland ondersteunen al proeftransacties met behulp van hun bestaande technologie voor bankieren via een mobiele app, en negen andere banken zullen zich naar verwachting spoedig bij hen aansluiten.

Als u niet bekend bent met “digitale valuta’s van centrale banken”: het zijn gecentraliseerde vormen van digitaal, programmeerbaar geld, uitgegeven en gecontroleerd door de centrale banken, die een volledig toezicht op alle transacties mogelijk maken, waardoor de banken de mogelijkheid hebben om te controleren wie wat kan uitgeven en waar.

Met andere woorden, de invoering van CBDC’s is een essentieel onderdeel van het technocratische controlenetwerk dat de globalisten van het WEF trachten op te zetten, en Rusland doet volledig mee met dit plan.

5. RUSLAND’S COVID LOCKDOWN WAS NET ZO STRENG ALS DIE VAN HET WESTEN

Zoals de meeste landen in de wereld heeft Rusland een draconische lockdown ingesteld als maatregel om de Covid-19 “pandemie” te “bestrijden”. De eerste lockdown begon in april 2020 en duurde ongeveer zes weken.

Moskou, de hoofdstad van Rusland, stelde een nieuwe lockdown in oktober 2021 in en beval ook alle niet-gevaccineerde burgers ouder dan 60 jaar om vier maanden thuis te blijven. Vier maanden!

Toegegeven, de Russische lockdowns waren niet zo lang of talrijk als in sommige andere landen. Maar volgens de Covid-19 Stringency Index waren de Russische maatregelen net zo streng als die van het Westen, en soms zelfs strenger.

Met andere woorden, Rusland speelde mee met het valse pandemieverhaal.

6. PUTIN HEEFT STEUN UITGESPROKEN VOOR GLOBALISERING EN AGENDA 21

Vorige maand hebben Rusland en China een gezamenlijke verklaring afgelegd over “internationale betrekkingen die een nieuw tijdperk ingaan en de wereldwijde duurzame ontwikkeling”, waarin zij hun steun uitspreken voor globalisering, Agenda 21, vaccins, pandemiebestrijding, financiering van de klimaatverandering, de digitale economie en meer.

Hieronder volgen enkele belangrijke passages uit het verslag (onderstreping toegevoegd):

De aanhoudende pandemie van het nieuwe coronavirus vormt een ernstige uitdaging voor de verwezenlijking van de VN-agenda 2030 voor duurzame ontwikkeling. Het is van vitaal belang om de partnerschapsbetrekkingen ten behoeve van de mondiale ontwikkeling te versterken en ervoor te zorgen dat de nieuwe fase van de mondiale ontwikkeling wordt gekenmerkt door evenwicht, harmonie en inclusiviteit…”.

Om de uitvoering van de VN 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling te versnellen, roepen de partijen de internationale gemeenschap op om praktische stappen te zetten op belangrijke samenwerkingsgebieden zoals armoedebestrijding, voedselzekerheid, vaccins en epidemiebestrijding, financiering voor ontwikkeling, klimaatverandering, duurzame ontwikkeling, met inbegrip van groene ontwikkeling, industrialisatie, digitale economie, en infrastructuurconnectiviteit.”

7. PUTIN IS GOED BEVRIEND MET HENRY KISSINGER

De Russische president Vladimir Poetin heeft “langdurige, vriendschappelijke betrekkingen” met de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger.

Volgens de woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov, communiceren Poetin en Kissinger “voortdurend” en maken zij van de gelegenheid gebruik om “dringende internationale kwesties te bespreken en van gedachten te wisselen over mondiale perspectieven”.

Kissinger is blijkbaar een frequente gast in Rusland sinds Poetin in 2000 de macht overnam. In 2007 benoemde Poetin Kissinger tot medevoorzitter van een bilaterale “werkgroep” die de betrekkingen tussen de VS en Rusland moest verbeteren.

Kissinger en het team dat hem naar Moskou begeleidde, waren allen hooggeplaatste leden van de Council on Foreign Relations (CFR), een van de prominente Westerse “denktanks” die de leiding hebben bij het streven naar een Nieuwe Wereldorde. Kissinger is ook lid van de Bilderberggroep en de Bohemian Club.

8. PUTIN HEEFT BANDEN MET HET WERELDECONOMISCH FORUM

Poetin woont al sinds het begin van de jaren negentig evenementen bij die door het WEF worden georganiseerd.

Vorig jaar nog nodigde het hoofd van het WEF, Klaus Schwab, Poetin uit om een speciale toespraak te houden op de jaarlijkse bijeenkomst van het WEF (gehouden in het digitale Davos).

Tijdens zijn toespraak riep Poetin op tot meer tests en vaccins als maatregelen om het coronavirus te bestrijden, en verklaarde hij dat

Het is van essentieel belang de inspanningen van de wereld te bundelen en te coördineren om de verspreiding van het virus tegen te gaan en de broodnodige vaccins toegankelijker te maken. Wij moeten de landen helpen die steun nodig hebben, waaronder de Afrikaanse landen. Ik doel op het uitbreiden van de schaal van testen en vaccinaties.”

Vervolgens benadrukte hij de rol van de centrale banken bij de wederopbouw van de wereldeconomieën “die door de pandemie zijn getroffen”, waarmee hij de agenda van Schwabs Great Reset leek te onderschrijven:

De hamvraag vandaag is dus hoe een actieprogramma kan worden opgebouwd om de door de pandemie getroffen mondiale en nationale economieën niet alleen snel te herstellen, maar er ook voor te zorgen dat dit herstel op lange termijn duurzaam is, berust op een structuur van hoge kwaliteit en de last van de sociale onevenwichtigheden helpt wegwerken. Het is duidelijk dat, met de bovengenoemde beperkingen en het macro-economisch beleid in het achterhoofd, de economische groei grotendeels zal berusten op fiscale stimuleringsmaatregelen, waarbij de staatsbegrotingen en de centrale banken de hoofdrol zullen spelen.”

Schwab beweerde zelfs dat Poetin lid was van zijn “Young Global Leaders”-programma, waarvan onder meer Justin Trudeau, Angela Merkel, Tony Blair, Bill Gates, Mark Zuckerberg en Emmanuel Macron afstudeerden.

Afgezien van het feit dat Schwab dit heeft gezegd, is er echter geen ander bewijs om deze bewering te staven, en Poetin zou bij de start van het programma toch al te oud zijn geweest om eraan deel te nemen.

Dus, heeft Schwab gewoon een fout gemaakt? De man is in de 80, dus het is begrijpelijk dat hij dat deed, of was zijn misstap een teken dat de twee een nogal hechte band hebben? Poetin begon zijn WEF-toespraak immers met een intiem “Beste Klaus”…

9. PUTIN’S OORLOG IN OEKRAÏNE VERSNELT DE OPKOMST VAN CBDC’S OVER DE HELE WERELD

Kit Knightly van OffGuardian publiceerde onlangs een artikel met de titel “Ukraine crisis accelerating rise of Central Bank Digital Currencies“, waarin hij benadrukt dat regeringen over de hele wereld CBDC’s ontwikkelen en uitproberen.

Zoals gezegd zouden CBDC’s de staat absolute controle geven doordat ze individuele transacties kunnen volgen, de uitgaven van mensen kunnen beperken en ervoor kunnen zorgen dat mensen alleen goederen en diensten kopen die de staat acceptabel vindt.

Zoals Knightly terecht opmerkt,

Westerse regeringen verklaren momenteel de financiële oorlog aan tientallen particuliere burgers die niet zijn aangeklaagd – laat staan veroordeeld – voor enig misdrijf, alleen vanwege hun nationaliteit. Dit gebeurt onder het mom van “het straffen van vuile Russen”, maar wat met een oligarch kan worden gedaan, kan met iedereen worden gedaan.

10. DE OORLOG IN OEKRAÏNE BEVORDERT DE GROTE RESET

Onderdeel van de globalistische agenda is de vernietiging van de huidige economie, waardoor een nieuw economisch systeem kan worden ingevoerd (de “Grote Reset”), één gebaseerd op CBDC’s, bewaking en bestuurd door kunstmatige intelligentie.

Zoals ik in een eerdere post al zei,

“De elites kleden het aan met modewoorden en slagzinnen als “duurzame ontwikkeling” en “inclusiviteit”, maar aan het eind van de dag gaat de “grote reset” over het creëren van een digitale bewakingsstaat die wordt bestuurd door kunstmatige intelligentie, waar we allemaal transacties doen met “centrale bank digitale valuta’s” (die volledig kunnen worden gevolgd en getraceerd).”

De oorlog van Poetin in Oekraïne helpt dit doel te bereiken door de wereldeconomie verder te destabiliseren en de middenklasse te vernietigen (precies wat COVID moest doen).

Sky News meldt dat een stijging van de voedselprijzen “onvermijdelijk” is door de stijgende kosten van kunstmest, veevoer en brandstof, waardoor de bezorgdheid over de voedselzekerheid in het Verenigd Koninkrijk toeneemt. Evenzo meldde de New York Times dat “de oorlog van Rusland de gasprijzen opdrijft en de financiële markten in beroering brengt”.

Volgens het artikel,

Als de effectieve sluiting van de Russische financiële markten en de stijgende grondstofprijzen leiden tot een steilere daling van de aandelenmarkten, of andere, onverwachte gevolgen hebben, zal de Fed zich in een lastig parket bevinden. Zij beweegt zich in de richting van een verstrakking van de monetaire voorwaarden, maar moet misschien terugkeren en een nieuwe reddingsoperatie uitvoeren, zoals zij in maart 2020 heeft gedaan.”

Dit komt naast voorspellingen van een recessie in Europa. En er zijn genoeg andere redenen waarom deze oorlog de agenda van de Grote Reset bevordert.

EEN ONVOLLEDIG BEELD

In dit stadium is de situatie Rusland-Oekraïne een mijnenveld van tegenstrijdige verhalen, desinformatie en onbetrouwbare berichtgeving.

Het enige wat we kunnen doen is naar de feiten kijken en proberen een beeld te schetsen van wat er aan de hand is… en als we dat doen, is het vrij duidelijk dat het “Poetin vs Davos”-verhaal geen stand houdt.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen