Denemarken blijft consequent: christelijke Oekraïners welkom – moslims niet

• zondag 20 maart 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Denemarken blijft zijn consequent restrictieve migratiepolitiek trouw:......

Denemarken blijft consequent: christelijke Oekraïners welkom – moslims niet

Oekraïense vluchtelingen

(Vertaling: E.J. Bron)

Denemarken blijft zijn consequent restrictieve migratiepolitiek trouw: Oekraïners zijn ondanks de zero-asielpolitiek van het land welkom. Cultuur-vreemde moslims wil het land daarentegen nog steeds niet opnemen.

Oekraïners krijgen sinds afgelopen donderdag zonder visum of asielaanvraag een tot twee jaar beperkte verblijfsvergunning in Denemarken en zijn zodoende in staat om te mogen werken, hun kinderen kunnen Deense scholen en kleuterscholen bezoeken. Dit werd echter via een speciale wet geregeld, die woensdag door het parlement in een spoedprocedure met een grote meerderheid werd aangenomen. Wie geen biometrisch, Oekraïens paspoort bezit en vanuit de Oekraïne het kleine Denemarken wil binnenkomen, moet dat via een asielaanvraag doen. En die is in Denemarken door de restrictieve migratiepolitiek meer dan alleen maar moeilijk.

In tegenstelling tot het culturele, maatschappelijke en economisch tot zelfmoord bereide Duitsland heeft het land een zero-asielpolitiek uitgeroepen. Nog in de zomer nam het Deense parlement een wet aan die asielcentra naar derde landen moet verplaatsen. Tijdens de verwerking van hun aanvragen moeten de mensen daar wachten en mogen Denemarken niet binnen. Al onder de voorgaande links-liberale regering moeten migranten al sinds jaren aan hoge eisen bij de taal en maatschappijkennis voldoen. Om hun bijdrage te leveren, moeten sieraden of grote bedragen contant geld bij aankomst worden afgegeven. De zogenaamde getto-wet, volgens welke in bepaalde woongebieden sociale woningen afgebroken mogen worden wanneer het aandeel mensen van “niet-westelijke” herkomst – spreek moslims – te hoog is en bepaalde sociaaleconomische karakteristieke getallen, bijvoorbeeld over werkloosheid en criminaliteit, overschreden worden, is verleden jaar nog een keer aangescherpt. Zo had Denemarken – onder luid weeklagen van migratie-lobbyisten – als eerst eland in de EU vorig jaar de verblijfsvergunning van Syriërs ingetrokken.

Met betrekking tot Oekraïners verklaarde de oorspronkelijk uit Ethiopië afkomstige Deense minister van Integratie, Mattias Tesfaye, verleden week: “Als er in de buurt van Denemarken oorlog is, hebben wij natuurlijk een grote verantwoordelijkheid om te helpen.” De Deense deur zou openstaan, men zou bereid zijn om te helpen. Men zou er van uitgaan dat de tijdelijke opname van Oekraïners niet voor problemen zou zorgen. Een integratiedeskundige: “Bij de Oekraïners bestaat niet de vrees dat zij de Deense cultuur en de liberale waarden bedreigen. De Denen denken dat de Oekraïense cultuur ongeveer gelijk zou zijn, ook vanwege haar christelijke waarden. Dat zien ze bij andere landen van herkomst niet zo.”

De bevoorrechting van Oekraïense vluchtelingen wordt met brede instemming in de bevolking gedragen. Het onvermijdelijke racisme- en discriminatiegeschreeuw wordt in Denemarken grotendeels geïgnoreerd.

Bron:
    journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

En wat een gelijk hebben ze.
    Moslims proberen alles, maar dan ook alles te ondermijnen.