Aftasten, plooien gladstrijken en kijken of een coalitie in Hollands Kroon te vormen is

• donderdag 31 maart 2022
  • Categorie: , ,

• HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA
     Met alle partijen zijn de eerste gesprekken gevoerd. Vooralsnog is het bij aftasten gebleven, vat Alexander Bügel het huidige stadium voor de vorming van een nieuwe coalitie in Hollands Kroon samen.

Winnie van Galen 31-3-2022

Bügel heeft als fractievoorzitter van Onafhankelijke Hollands Kroon, met acht zetels de grootste politieke partij in Hollands Kroon, het voortouw voor de onderhandelingen genomen. De eerste gesprekken zijn afgelopen vrijdag geweest, twee dagen na de verkiezingsuitslag. Inmiddels zijn ook zondag en maandag gesprekken gevoerd.

Bügel karakteriseert de gesprekken als open. In die sfeer wordt geïnventariseerd hoe partijen tegen elkaar aankijken, in hoeverre er vertrouwen bestaat en welke historie ze hebben. Wat dit laatste betreft doelt Bügel op de vraag in hoeverre partijen de afgelopen vier jaar tegenover elkaar hebben gestaan.

Ultieme moment

Bügel: ,,Nu is het ultieme moment om eventuele plooien glad te strijken om te voorkomen dat je later tegen zaken aanloopt. We hebben vier jaar met elkaar in een politieke arena gezeten met ongetwijfeld momenten die niet plezierig waren of niet lekker zijn gegaan. Het is belangrijk dat je vervolgens weer in een nulstand terecht komt. Voor alle partijen geldt dat ze het beste voor de inwoners van Hollands Kroon willen. Daarbij zetten we in op verandering en voor dit doel hebben we alle partijen nodig.’’

Noordhollands Dagblad