Pieter Omtzigt GENADELOOS over partijfinanciering en democratie

• donderdag 17 februari 2022
  • Categorie: , , ,
  •  "En er valt hier best wat te controleren", understate de heer Omtzigt hierboven.

17-2-2022

Misschien wel het beste Kamerlid van Nederland krijgt slechts 130.000 euro per jaar voor fractie-ondersteuning. Dat is anderhalve medewerker. Denkt u 'Nou en, dat is meer dan mijn salaris'. Maar weet dan ook dat zelfs Liane den Haan. die een partij met 1 zetel leegroofde en omkatte tot haar eigen bedrijfje, een half miljoen krijgt. Caroline van de BBB, met 1 zetel gekozen, krijgt dat ook. Maar Pieter Omtzigt, met zijn 342.472 voorkeursstemmen, scheidde zich af van het CDA, liet 4 van de 5 zetels die hij persoonlijk aandroeg achter bij Wopke en koos voor een functie elders. Als C-Kamerlid. Minder spreektijd, minder poen, minder effect, minder invloed. Minder kans op het controleren van zittende macht, die ook los van gigantische donaties miljoenen aan partijfinanciering binnen harkt.

"En er valt hier best wat te controleren", understate de heer Omtzigt hierboven. Abonneer voor meer stijlloze video's: https://bit.ly/KLIKHIERENABONNEER Hou GeenStijl scherp op https://premium.reaguurder.gs VOLG ONS ♥ Instagram: https://www.instagram.com/geenstijl/ Twitter: https://twitter.com/geenstijl Facebook: https://www.facebook.com/geenstijlnl/

GeenStijl

Ik kan me voorstellen dat je als Regering en aanverwanten zijnde er alles aan doet om kritische tegenstanders uit te schakelen. Dat lukte bij de PVV door ze via de media weg te zetten als racisten, dat lukt bij FvD om dezelfde verzonnen reden en nu gebeurt het weer met Omtzigt.
    Wat is er toch met ons eens zo mooie vrije landje gebeurt?