Israelische ziekenhuisdirecteur Professor Yaakov Jerris: “80% van de ernstige COVID-gevallen is volledig gevaccineerd”

• vrijdag 4 februari 2022
  •  Groot nieuws. Net nadat ik het laatste artikel had vertaald, vond ik dit nieuwsbericht in de Israëlische media, waarin het hoofd van de coronavirusafdeling van het Ichilov-ziekenhuis zojuist verklaarde dat 70-80% van de patiënten volledig is gevaccineerd en dat het vaccin “geen betekenis heeft met betrekking tot ernstige ziekte”. Het falen van het vaccin wordt nu officieel toegegeven.

4-2-2022

Israelnationalnews.com:

Zijn de Israëlische ziekenhuizen werkelijk overbelast met ongevaccineerde COVID-patiënten? Volgens Prof. Yaakov Jerris, directeur van de coronavirusafdeling van het Ichilov Ziekenhuis, is de situatie volledig omgekeerd.

“Op dit moment zijn de meeste van onze ernstige gevallen gevaccineerd,” vertelde Jerris aan Channel 13 News.

“Ze hebben ten minste drie injecties gehad. Tussen de zeventig en tachtig procent van de ernstige gevallen zijn gevaccineerd. Het vaccin heeft dus geen betekenis met betrekking tot ernstige ziekte, vandaar dat slechts twintig tot vijfentwintig procent van onze patiënten ongevaccineerd is.”

Jerris onthulde ook een deel van de verwarring bij het melden van gevallen. Tijdens een kabinetsvergadering op zondag zei hij tegen de ministers: “Het definiëren van een ernstige patiënt is problematisch. Bijvoorbeeld, een patiënt met een chronische longziekte had altijd al een laag zuurstofgehalte, maar nu heeft hij een positieve coronavirustestuitslag waardoor hij technisch gezien een ‘ernstige coronaviruspatiënt’ is, maar dat is niet juist. De patiënt verkeert alleen in een moeilijke toestand omdat hij een ernstige onderliggende ziekte heeft.”

Copyright © 2021 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER