Op 10 februari jongstleden heeft de CDC een waarschuwing uitgegeven waarin het idee genormaliseerd wordt dat jonge volwassenen en gezonde sporters bloedklonters ontwikkelen, bericht Jim Hoft.

Natuurlijk heeft niemand ooit van dit zogenaamd veel voorkomende verschijnsel gehoord vóór de COVID-vaccins.

“#DYK [do you know] dat iedereen een bloedklonter kan krijgen? Of u nu een atleet bent of een fan, laat een bloedklonter de grote wedstrijd dit weekend niet verpesten. Leer hoe u uw gezondheid kunt beschermen: https://bit.ly/2lOpGEB,” twitterde CDC.

De CDC verzuimde op hun website de COVID-19 vaccins te vermelden als één van de factoren die dit risico kunnen verhogen.

Vorig jaar heeft een verbluffende nieuwe studie, uitgevoerd door onderzoekers van de Mayo Clinic in Rochester, Minnesota, en gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association (JAMA), geconcludeerd dat het Covid-vaccin van Johnson & Johnson het risico verhoogt op het ontstaan van een zeldzame en dodelijke bloedstollingsaandoening in de hersenen.

Uit een studie van de Universiteit van Oxford begin vorig jaar bleek ook dat het aantal mensen dat bloedklonters kreeg nadat ze gevaccineerd waren, ongeveer even groot was voor degenen die de vaccins van Pfizer en Moderna kregen als voor de AstraZeneca, meldde Market Watch.

Na de waarschuwing van de CDC heeft Pfizer op 14 februari een publieke waarschuwing uitgegeven voor “diep-veneuze trombose” of bloedstolsels in de aderen.

“Diep-veneuze trombose (#DVT), een bloedstolsel in een diepe ader, kan naar de longen reizen, wat leidt tot een longembolie (#PE). Symptomen van PE zijn ademhalingsmoeilijkheden en pijn op de borst. Neem contact op met uw arts als u symptomen ervaart – dit is geen tijd om te wachten,” twitterde Pfizer.

Copyright © 2022 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER

Volg Frontnieuws op Telegram