Boris Johnson verklaart pandemie officieel VOORBIJ

• maandag 14 februari 2022
  • Categorie: , ,
  • Boris Johnson vertelde de parlementsleden dat hij verwacht deze maand alle beperkingen te beëindigen

Boris Johnson verklaart pandemie officieel VOORBIJ

(Door: “Carver”)

De Covid-infecties in Groot-Brittannië zijn met 23 % gedaald met de nieuwste gegevens die 41.270 nieuwe infecties laten zien, terwijl het aantal sterfgevallen is gedaald tot 52. Uit de laatste data blijkt dat het aantal gevallen week op week met 12.825 is gedaald ten opzichte van de 54.095 gevallen die afgelopen zondag werden gemeld. Ondertussen werden er vandaag nog eens 52 sterfgevallen geregistreerd – een daling van 30% ten opzichte van de 75 sterfgevallen die op 6 februari werden gemeld. Het is de twaalfde dag op rij dat het dagelijkse aantal nieuwe besmettingen week-na-week is gedaald, waarbij de laatste stijging op 1 februari werd opgetekend, terwijl het gemiddelde totale aantal gevallen sinds half januari in vrije val is.

Het komt op het moment dat de nieuwe stafchef van Boris Johnson zei dat de premier ‘de mensen zal vertrouwen’ om zélf het beste te weten hoe ze hun eigen leven moeten leiden.

Steve Barclay bood ‘hapklare brokken’ aan ontevreden Conservatieve parlementsleden en kiezers aan, toen hij zei dat het ‘een prioriteit zou zijn om een kleinere staat te herstellen’ na jaren van Covid-regelgeving en miljardenfinanciering voor werknemers en bedrijven. In de Sunday Telegraph zei voormalig Brexit-minister Barclay: “Nu is het een prioriteit om een kleinere staat te herstellen – zowel financieel als door een stap terug te doen in het leven van mensen. Het is tijd om terug te keren naar een meer faciliterende aanpak. Om mensen te vertrouwen, de macht terug te geven aan gemeenschappen en bedrijven vrij te maken.’

Boris Johnson vertelde de parlementsleden dat hij verwacht deze maand alle beperkingen te beëindigen, inclusief de verplichting om zichzelf te isoleren na een positieve test – weken eerder dan gepland.

Het betekent dat Engeland over iets meer dan twee weken weer terugkeert naar het niveau van vrijheid dat werd genoten vóór de pandemie, voor het eerst sinds de beperkingen bijna twee jaar geleden werden ingevoerd.

Bron:
    dailymail.co.uk