VVD West Betuwe rebelleert: ‘Wij zijn keihard tegen 2G!’

• vrijdag 21 januari 2022
  •   Het is tijd voor Gezond verstand....

21 januari 2022

“Het is klaar! West Betuwe moet gewoon weer open vanaf nu! De VVD West Betuwe is tegen de QR-maatschappij die de samenleving splijt dus we willen zeker geen 2G! Het is tijd voor de G van Gezond verstand! Dan kunnen ondernemers weer ondernemen en zijn burgers weer vrij!” schreef VVD West Betuwe dinsdag op Twitter.

“Over onder andere die coronamaatregelen hebben we een brief gestuurd naar de landelijke VVD. Het is tijd voor Gezond verstand, zodat onze economie kan bloeien en onze inwoners vrij zijn!” voegde de partij toe.

Het bleef stil. Donderdag stuurde de partij opnieuw een tweet de wereld in: “Wij zijn keihard tegen 2G! Een tweedeling in de samenleving is verschrikkelijk, dat heeft met liberaal niks te maken! We gaan voor keuzevrijheid! Tijd voor de G van gezond verstand!”

We doen ons best

Verschillende Tweede Kamerleden reageerden op het bericht. “Dus wat gaan jullie doen? Want de landelijke VVD stemt hierover en die is nog steeds voor!” schreef Fleur Agema (PVV). Waarop VVD West Betuwe antwoordde: “We proberen de Kamerleden van de VVD te overtuigen om te kiezen voor vrijheid, dus tegen 2G. Vorige week hebben we ze allemaal een brief gestuurd. We doen ons best voor de G van Gezond verstand!”

De actie kan de goedkeuring wegdragen van Kamerlid Chris Stoffer. Zijn partij, de SGP, is ook fel tegen 2G. “Een compliment voor de VVD West Betuwe! Ik zou zeggen overtuig jullie Haagse partijgenoten,” schreef Stoffer. Hij kreeg terug: “We doen ons best. […] De VVD moet terug naar het gezonde verstand!”

Doe die weg!

Premier Rutte zei donderdag tijdens het coronadebat dat hij het ‘onverstandig’ zou vinden om halsoverkop te besluiten dat je in de gereedschapskist niet ook 2G nodig hebt. “Ik denk dat er nog steeds wel goede argumenten voor zijn dat je in de gereedschapskist óók 2G nodig hebt.”

Tunahan Kuzu (Denk) zei: “Ik vraag me af: waarom zou je een kapotte boormachine in je gereedschapskist stoppen? Doe die weg! Doe dit de mensen in het land niet aan.”