Vragen over inhoud vertrouwelijke documenten: besluit over komst 160 arbeidsmigranten op terrein voormalig Joods Werkdorp nog niet genomen

• vrijdag 28 januari 2022
  • Categorie: , ,

• HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA

De gemeenteraad heeft donderdagavond nog geen besluit genomen over een wijziging van het bestemmingplan dat de komst van 160 arbeidsmigranten bij het voormalige Joods Werkdorp mogelijk moet maken.

Delano Weltevreden 27-1-2022

Bij de behandeling van het onderwerp bleken er vragen te bestaan over stukken die de indiener van de plannen, ondernemer Joep Karel, bij de gemeente heeft ingediend. Wethouder Theo Meskers gaf aan dat die stukken geheim zijn maar raadsleden ze wel mogen inzien. Vervolgens werd de vergadering geschorst en verdaagd naar komende dinsdag 1 februari. In de tussentijd zijn de betreffende documenten door de raadsleden te bekijken, aldus burgemeester Rian van Dam. De documenten hebben betrekking op planschade en exploitatie.

Noordhollands Dagblad