Kleine overwinning voor de vrijheid: Oostenrijk beëindigt lockdown voor ongevaccineerden

• vrijdag 28 januari 2022
  • Categorie: , ,
  •  Oostenrijk: scheuren in het corona-regime.....

(Vertaling: E.J. Bron)

Ook in Oostenrijk, dat behalve Duitsland de meest rigide corona-beperkingen in Europa heeft verordend, komen er nu scheuren in het corona-regime: vanaf aanstaande maandag wordt de lockdown voor ongevaccineerden beëindigd. De Oostenrijkse regering motiveert deze stap met het nu “stabiele aantal” ziekenhuispatiënten, reageert echter blijkbaar op de aanhoudende protesten in het land.

Ongevaccineerde burgers zijn zodoende vanaf volgende week geen tweederangs burger meer en mogen bijvoorbeeld hun woning weer zonder “gegronde reden” verlaten.

Talrijke beperkingen blijven echter bestaan, bijvoorbeeld 2G in de handel: sluitingstijd in de gastronomie blijft 22.00 uur. Op de meeste terreinen blijft de 2G-regel gelden (gastronomie, niet levensnoodzakelijke handel, vrijetijdsinstellingen, manifestaties).

De lockdown voor ongevaccineerden was vanaf het begin omstreden. Niet alleen de FPÖ, ook de NEOS wezen dit af. Vanuit het ministerie van Gezondheid in Wenen wordt nu verkondigd dat deskundigen van de voor de “pandemie”bestrijding ingestelde commissie GECKO een lockdown “niet meer als zinvol” beschouwen.

Bron:
    zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

Dochter zei

Is dat een overwinning? Op 1 februari gaat daar de vaccinatieplicht voor 18+ in.

Enige jaren gelden hadden we ook last van een Oostenrijker. Hij was schilder.
    Hij kreeg het voor elkaar om 6 miljoen joden, roma's en gehandicapten te laten verdwijnen in 5 jaar.

Waarom laten wij ons naar de slachtbanken leiden?
    We stonden erbij en keken er naar.