Internist tegen OMT: ‘Als je nu nog een verlenging van de lockdown adviseert, leef je in een ander universum’

• donderdag 13 januari 2022
  • Categorie: , ,
  •  Patiënten met de omikronvariant lopen aanzienlijk minder risico  op een ernstig ziekteverloop dan mensen met delta.

Dinsdag lagen er in Engeland 686 patiënten op de IC. Dat zijn er ruim 100 minder dan een week geleden. “De IC’s stromen leeg in Engeland!” schrijft internist Jeroen van der Hilst triomfantelijk op LinkedIn.

Ook in Nederland daalt het aantal coronapatiënten op de IC, blijkens het coronadashboard. Woensdag waren 375 IC-bedden bezet door coronapatiënten, 75 minder dan een week geleden.

“Steeds weer hoor ik: ‘Let op, volgende week gaan we het terug zien in de IC-opnames,” zegt Van der Hilst over de omikronvariant. “Toen dit rond de kerst nog niet gebeurd was, was het adagium ‘verspreiding ouderen duurt langer, volgende week’. Inmiddels zijn we vijf weken verder.”

De helft

“Het aantal opnames in Engeland is over het hoogtepunt heen. De ziekenhuisbezetting is nu op de piek. Dit is de helft geworden van de piek een jaar geleden,” benadrukt de internist.

“Dus ook volgende week gaat het niet gebeuren,” stelt Van der Hilst. Uit een grote Amerikaanse studie is gebleken dat patiënten met de omikronvariant aanzienlijk minder risico lopen op een ernstig ziekteverloop dan mensen met delta.

Ander universum

Het RIVM gaat uit van een stijging van de IC-bezetting naar 650 tot 1550 patiënten, tot twee keer zoveel dan er in Engeland zijn geweest.

“Is er dan helemaal niemand binnen het OMT die zich even achter de oren krabt als dit de uitkomst is van je model en zich afvraagt of het model wel klopt? Als je nu nog een verlenging van de lockdown adviseert, dan leef je in een ander universum,” concludeert de internist.

Krankzinnig: advies van OMT, binnen moet u goed ventileren en hoeft geen mondkap op, buiten moet u een mondkap op.

Van de nieuwe minister is helemaal niets te verwachten, het is een lid van D'66 dus die voert precies uit wat Klaus Swab hem opdraagt. Daar komt nog bij dat Nederland de proeftuin is voor de Great Reset want Nederlanders zijn over het algemeen zeer volgzaam. Dus als het proces in Nederland zonder grote problemen verloopt dan zullen Duitsland en de rest gaan volgen. Het Europese leger zal binnenkort wel paraat staan, Marechaussee, ME en Romeo's staan ook paraat, de tasers worden al uitgedeeld aan de politie en er komen een zooitje handhavers bij, dus de Overheid kan los gaan op de bevolking.