Corona – mondkapjesbeleid vraagt eenvoudig om negeren

• dinsdag 11 januari 2022
  • Het laatste Corona-advies van het OMT doet je je afvragen wanneer dat OMT in quarantaine wordt geplaatst. Waanzin blijkt besmettelijk.

· 11 JANUARI 2022

De staatsomroep berichtte er gisteren over:

Het Outbreak Management Team (OMT) heeft vandaag het kabinet geadviseerd dat mensen een chirurgisch mondmasker (minimaal type 2) moeten dragen in publieke buitenruimtes waar niet voldoende afstand kan worden gehouden. Dat kan zijn in winkelstraten, bij sportevenementen, tijdens demonstraties en op drukke markten.

Een chirurgisch mondmasker, minimaal type 2? Zozo, welwel. Dat veel mondmaskers geen toegevoegde waarde hebben is ook bij het OMT doorgedrongen. Niks te vroeg. Dat veroorzaakte direct paniek bij de drogisterijbranche vandaag:

Er zijn niet voldoende mondkapjes van type 2 op voorraad, zegt de directeur van Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) tegen RTL Nieuws. Dit soort mondkapjes moeten volgens het OMT de standaard worden op plekken waar mensen niet voldoende afstand kunnen bewaren.
    Het Outbreak Management Team adviseerde het kabinet gisteren om voortaan ook in drukke, publieke buitenruimtes minimaal type 2-mondmasers te dragen. Er is nog geen besluit over genomen, maar doorgaans neemt het kabinet zulke adviezen over.

Image

Ook het begrip publieke binnenruimte zal duidelijker moeten worden gecommuniceerd, vrees ik. In de rijen in Groningen gisteren zal men dat nog wel niet hebben geweten.

De nieuwe mondkapjesgekte bevordert hoogstens de introductie van het carnaval boven de grote rivieren, maar het is goedbedoeld, moet u maar denken. Belangrijker is aandacht voor de ventilatie op scholen:

De basisscholen en middelbare scholen gaan vandaag weer open. Maar op meer dan een kwart van de scholen is de ventilatie nog niet op orde, bleek onlangs uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Onderwijs. Terwijl ventileren helpt om de verspreiding van het coronavirus via aerosolen te beperken, zegt het RIVM.

Image

Dat dat afschuiven en naar elkaar wijzen indertijd bij het kabinet begon lijkt men bij deze adviescommissie al niet meer te weten. Dat het nieuwe kabinet de regie neemt lijkt daarom echter niet heel waarschijnlijk. Zoiets kost immers altijd geld?

Meer over de ontwikkelingen richting een plicht u te laten inenten

vaccinatiedwang en een vaccinatiepaspoort leest u hier

Meer feiten en opinies over vaccinatie tegen Corona vindt u hier

Het Corona-virus (Covid-19), de wijze van aanpak van Corona en haar sociale en economische gevolgen vindt u hier.

Europees Parlementsvoorzitter David Sassoli overleden is het nieuws. Hij is overleden aan problemen met het immuun systeem. laat de problemen met het immuun systeem nou precies zijn waarvoor gewaarschuwd wordt in de Pfizer papers.
    We mogen tenminste aannemen dat, gezien de dwang van de EU, Sassoli inderdaad al 3x gevaccineerd is. Of von der Leyen gevaccineerd is waag ik te betwijfelen, haar man is nauw betrokken bij de zogenaamde vaccins.

Ook Bob Saget is overleden kort na zijn Booster.
    Prima spul die vaccins, ruimt lekker op zo.

Bob Saget was GEZOND.
    Hij ligt zomaar dood.
    Hoe dan?
    Natuurlijk is het de bedoeling dat we allemaal dood worden gemaakt door deze regering.
    Ik hoorde gister een verhaal van een dame die gezond was en kort nadat ze in een verzorgingshuis kwam doos lag.
    Hoe dan?