Burgemeester Bruls: ‘Coronabeleid valt niet meer uit te leggen, horeca- en cultuursector moeten open’

• zaterdag 22 januari 2022
  • Volgens burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad Hubèrt Bruls moeten de horeca- en cultuursector zo snel mogelijk weer open.

Wout Willemsen 22-1-2022

Het kabinet moet daar wat hem betreft vanmiddag al een beslissing over maken en niet wachten tot dinsdag, zei hij bij radioprogramma Sven op 1.

Volgens Bruls is het coronabeleid niet meer uit te leggen en moet de horeca hetzelfde worden behandeld als winkels en sportscholen. Dat klinkt leuk, maar betekent wel dat de horeca dan ook nog steeds gebonden zou zijn aan de QR-code.

Het beste zou zijn om alles gewoon volledig open te gooien en het coronatoegangsbewijs tegelijkertijd volledig te schrappen. Het is inmiddels overduidelijk dat de ongevaccineerden niet in (te) grote aantallen in het ziekenhuis belanden en dat het in stand houden van de QR-code alleen maar zorgt voor schijnveiligheid. En dat terwijl de mate van onveiligheid die het met zich meebrengt, inmiddels geen fluit meer voorstelt.

Burgemeester Bruls gaat in zijn pleidooi (via RTL Nieuws) voor het heropenen van de horeca- en cultuursector dus eigenlijk niet ver genoeg. Want het is niet alleen het feit dat het coronabeleid niet meer is uit te leggen, het in stand houden van de coronatoegangsbewijzen is dat óók niet. Wil je dus een consistent coronabeleid? Schrap dan gewoon alles!

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Vanmiddag komen de 25 burgemeesters die leiding geven aan veiligheidsregio’s bijeen en horen dan welk advies het Outbreak Management Team (OMT) heeft gegeven aan het kabinet en wat het kabinet daarmee gaat doen. De oproep van Bruls komt dus niet zomaar uit de lucht vallen. Hij probeert druk uit te oefenen door zo openlijk te pleiten voor heropening van de horeca- en cultuursector. Het kan de nodige mensen over de streep trekken, maar om één of andere reden wil het er bij het OMT en het kabinet nog niet helemaal in dat de omikronvariant voor de meeste mensen écht geen bal voorstelt.

DDS

Dekker zei

Als een blad aan de boom is deze hypocriete k....z.k gedraaid. Het wordt hem zeker te warm onder zijn voeten nu steeds meer collega's hun bezorgdheid uiten over het Regeringsbeleid en de moedwillige vernietiging van de economie.

Deze man heeft de leugen uitgevonden. Deze *boven ons gestelde* minkukels
    bepalen wat jij en ik mogen.
    Wat ben ik blij dat ik niet heb meegedaan aan het gebooster. Ik heb inmiddels al 3 x een brief gekregen van *de boven ons gestelden* dat ik me moet laten prikken.
    Deze prikken zijn ontwikkeld in no time terwijl de vaccinaties tegen bijvoorbeeld de bof al tientallen jaren zijn gebruikt.
    Er is geen grond om je te laten prikken.
    Mensen zijn dom en daarom bestaat dit kabinet!