Beveiliger Tweede Kamer doet onthulling op radio: ‘Als camera uit is, staan ze nog net niet met elkaar te dansen’

• vrijdag 14 januari 2022
  • Categorie: , ,
  •

Op TikTok was het delen van geheimen op de werkvloer donderdag trending. Radio 538-dj Igmar Felicia riep zijn luisteraars donderdagavond op om hun geheimen met hem te delen. Er belde ene Koen met de studio, die zei dat hij een onthulling wilde doen op de radio, maar van tevoren nog niet wilde vertellen waar het over ging.

“Ik ben beveiliger en kom veel bij de Tweede Kamer om de camerasystemen in de gaten te houden,” zei Koen op de radio. “Dat met dat mondmasker en dat handen schudden, dat is allemaal één grote flauwekul op de tv.”

“Op tv doen ze alles, maar bijvoorbeeld als de persconferentie afgelopen is, dan wordt er gewoon handen geschud met elkaar en de mondkapjes worden binnen ook gewoon afgezet. Tijdens het lopen door de gangen ook,” onthulde hij.

Nee, joh

“Er worden helemaal geen mondmaskers gedragen,” benadrukte hij. Felicia vroeg: “Ook door de mensen die tegen ons zeggen dat we mondkapjes moeten dragen en onze handen stuk moeten wassen?”

“Exact,” antwoordde de beveiliger. “Nee, joh,” reageerde de dj verbaasd.

“Iedereen doet er een beetje lacherig over achter de schermen. Tijdens de persconferentie worden mondmaskers opgezet en wordt er netjes anderhalve meter afstand gehouden, maar op het moment dat die camera uit is, dan staan ze nog net niet met elkaar te dansen,” zei Koen.

Helemaal bizar

“Worden achter de schermen ook weleens borrels gehouden en dingen die helemaal niet mogen?” vroeg Felicia. “Tuurlijk.”

“Ik maak me heel erg boos over de hele situatie,” zei Koen. Waarop Felicia zei: “Dat de mensen die ons dit allemaal opdragen achter de schermen de shit gewoon aan hun laars lappen, dat is natuurlijk helemaal bizar.”

“Zo zijn er een hele hoop maatregelen die eigenlijk niet kloppen,” aldus de beveiliger.

“En bij de Tweede Kamer wordt dus vrolijk geknuffeld en gaan de mondkapjes af zodra de camera’s uit zijn,” resumeerde de dj. “Exact.”

“Hier gaan we niet meer overheen komen, denk ik,” besloot Felicia.