Plein Publiek: coronadebat of carrière? BELANGRIJK!

• vrijdag 10 december 2021
  • Categorie: , ,
  •  En wat kost het je om er publiekelijk een andere mening op na te houden dan je collega’s?

10-12-2021

Tijdens deze editie van onze talkshow Plein Publiek praten we met econoom en bestuurder Barbara Baarsma, hoogleraar Ira Helsloot en andere experts en opiniemakers die zich mengden in het coronadebat, maar zich daar vervolgens ook weer uit terugtrokken. Waarom deden ze dit? Wat zetten zij op het spel? En wat zegt dit eigenlijk over het publieke debat?

De coronacrisis heeft de afgelopen anderhalf jaar voor vele verhitte discussies gezorgd. Elke dag worden de voor- en nadelen van maatregelen en strategieën besproken. Maar of dat thuis aan de keukentafel plaatsvindt of in een talkshow op tv maakt nogal wat uit. De aanpak van de pandemie roept zoveel gevoelens en emoties op, dat de kosten van deelname aan het publieke debat het op individueel niveau lang niet altijd waard zijn. Hoeveel scheldpartijen en zelfs bedreigingen is het uiten van je mening je waard? En wat kost het je om er publiekelijk een andere mening op na te houden dan je collega’s? Zangeres Ellen ten Damme verzorgt een muzikaal intermezzo onder begeleiding van pianist Thijs Cuppen.

De Balie

thijs zei

Dit is toch die d66 dame.