KABOOM 💥💥💥 De rechtspraak ontmaskerd... - Jeroen Pols & Maria-Louise Genet

• woensdag 15 december 2021
  •  Iedere dinsdag nemen mr. Jeroen Pols en mw. mr. Maria-Louise Genet samen de relevante juridische ontwikkelingen van de week door.

15-12-2021

KABOOM 💥💥💥 De rechtspraak ontmaskerd… – Jeroen Pols & Maria-Louise Genet

Huishoudelijke mededeling. Er zullen 4 fysieke bijeenkomsten bij Sociëteit Weltschmerz worden georganiseerd op de volgende woensdagavonden: 22 december 2021 (Kennismakingsbijeenkomst Juridische Weerbaarheidstraining) en 12, 19 en 26 januari 2022 (diverse weerbaarheidstrainingen). Houd hiervoor de website en de nieuwsbrief van Café Weltschmerz in de gaten indien je je zou willen aanmelden voor een van deze bijeenkomsten. Aanmelden voor woensdagavond 22 december 2021 van 19.00 – 22.00 uur (omgeving Schiphol-Rijk) kan via deze aanmeldingslink: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-kennismakingsdag-juridische-weerbaarheidstraining-225363898487

In de eerste 10 delen van deze reeks bij Weltschmerz is het Dossier (On)Gezondheidsraad besproken, waaronder de sommatiebrief, de dagvaarding in de bodemprocedure, de dagvaarding in de kort geding procedure, de zitting op 8 november 2021, de rol van het CBG, Kamerdebatten, wetgeving en andere bijbehorende zaken. Op 29 november jl. is uitspraak gedaan in deze zaak.
    In deel 11 is uitgebreid ingegaan op het nieuwe wetsvoorstel rondom de mogelijke invoering van 2G en de uitbreiding van de coronatoegangsbewijzen naar niet-essentiële winkels en dienstverlening (CTB’s / QR-code / QR-app).
    In deel 12 werd er ingegaan op het demonstratierecht. Daarbij werd ingegaan op het rapport van de Venice Commission en de folder van burgemeester Halsema (2018). Naar aanleiding van deze aflevering is er een Maatschappij Uitzending opgenomen (thema: Juridisch) waarin diverse vragen zijn beantwoord van de 60 mensen die vragen hadden ingestuurd (circa 150 vragen in totaal). Deze vragen zijn geordend per thema en daarna door een panel van 5 juristen behandeld. Deze uitzending was oorspronkelijk gepland voor donderdag 9 december 2021, maar door technische problemen wordt deze uitgezonden op woensdag 15 december 2021 om 20.00 uur (te bekijken op de website van Viruswaarheid (www.videowaarheid.nl).
    Op 29 november jl. is uitspraak gedaan in de zaak tegen (de volgende 3 partijen) de Staat, de individuele leden van de Gezondheidsraad en het CBG. In deel 13 is het vonnis ontleed en punt voor punt besproken.
    Vandaag (in deel 14) wordt ingegaan op het getuigenverhoor dat vorige week heeft plaatsgevonden bij de Rechtbank Zeeland-West Brabant waarbij de directeur Taskforce (per ongeluk?) onder ede heeft toegegeven dat hij een presentatie heeft gegeven over de ontmanteling van Fort Oranje in een bijeenkomst waar niet alleen allerlei overheidsinstanties betrokken waren, maar óók een aantal rechters. Dit is absoluut in strijd met artikel 12 van de Wet op de Rechterlijke Organisatie en dus in strijd met de Trias Politica. Hiermee is komen vast te staan dat de rechtspraak niet onafhankelijk (en mogelijk zelfs corrupt?) is. Dit is een ‘smoking gun’ om het nog maar mild uit te drukken. De rechtspraak weet dat zelf ook, aangezien de rechter tijdens de zitting buitengewoon ongemakkelijk werd toen dit ter sprake kwam, aangezien zij ook wel aan haar theewater voelt dat dit alle perken te buiten gaat en dat de onafhankelijke rechtspraak hiermee door haar hoeven is gezakt. Hiermee staat de weg open naar herziening van eerdere vonnissen, aangezien diverse wrakingskamers zelf hebben opgeschreven dat ‘als er van tevoren overleg had plaatsgevonden over individuele zaken’, dit een reden voor toewijzing van de wraking zou zijn geweest. Destijds kon dit niet bewezen worden (al stonden alle seinen op “rood” en was alertheid geboden), maar nu dus wel. Dit verhaal gaat dus nog een staartje krijgen…
    NB Kijkerswaarschuwing. De inhoud van deze uitzending kan als zeer schokkend worden ervaren door zowel juristen als burgers. De rechtspraak is hiermee compleet ontmaskerd en heeft haar ware gezicht laten zien. Het wordt tijd om met een hele grote bezem door de rechtspraak heen te gaan. Deze zaak staat niet op zichzelf, maar is illustratief voor iets wat wij al veel langer weten, maar nu eindelijk ook kunnen bewijzen. Dit is vergelijkbaar met de misstanden bij Jeugdzorg alsmede de Kinderopvangtoeslagaffaire, waarin de rechtspraak eveneens gefaald heeft.

Bronnen:

~ Artikel 12 Wet op de Rechterlijke Organisatie (onafhankelijkheid en onpartijdigheid van de rechtspraak is onderdeel van de Trias Politica): https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0001830&hoofdstuk=2&afdeling=1&artikel=12&z=2017-03-01&g=2017-03-01

~ Op 30 mei 2011 is er een WODC-rapport van 119 pagina’s verschenen met de titel ‘Mexicaanse griep in Nederland Berichtgeving, verontrusting en publieksreacties’, waarin de rol van de reguliere media zwaar bekritiseerd is (het voeren van een onnodige angst-campagne): https://www.wodc.nl/binaries/volledige-tekst_tcm28-71937.pdf en https://repository.wodc.nl/handle/20.500.12832/1915

~ Artikel in Follow The Money (Platform voor Onderzoeksjournalistiek) d.d. 11 december 2021 “Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit”: https://www.ftm.nl/artikelen/internationale-digid-lobby
    ~ Reflectierapport van de Afdeling Bestuursrechtspraak Raad van State inzake de Kinderopvangtoeslagaffaire d.d. 19 november 2021 waarin de afdeling het boetekleed aantrekt. De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State betreurt het dat zij te laat is teruggekomen op de strenge lijn in uitspraken over kinderopvangtoeslagen. Dit staat in het reflectierapport van de Afdeling bestuursrechtspraak dat is uitgebracht. https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn-vandaag/reflectierapport-afdeling-bestuursrechtspraak-raad-van-state-kinderopvangtoeslagaffaire/
    ~ Artikel in het NRC d.d. 19 november 2021 “Raad van State diep door het stof voor eigen rol in de Toeslagenaffaire”: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/19/raad-van-state-biedt-excuses-aan-voor-rol-toeslagenaffaire-a4066154

~ Verslag Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag Ongekend onrecht d.d. 17 december 2020: https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/20201217_eindverslag_parlementaire_ondervragingscommissie_kinderopvangtoeslag.pdf

~ Livestream van de zitting in Hoger Beroep van de zitting d.d. 3 december 2021 inzake de Stichting Ik wil gewoon naar school versus de overheid (inzake de mondkapjes op school): https://potkaars.nl/blog/2021/12/2/live-hoger-beroep-stichting-ik-wil-gewoon-naar-school-staat-over-mondkapjes-op-school
    ~ Arrest Stichting Ik wil gewoon naar school (inzake de mondkapjes) d.d. 14 december 2021: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHDHA:2021:2452&showbutton=true
    ~ Arrest Stichting Bewust Nederland (inzake de mondkapjes) d.d. 14 december 2021: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHDHA:2021:2453&showbutton=true

Viruswaarheid