Georganiseerde macht tegen een ongeorganiseerd soepzootje - Erik van der Horst en Francis Capelle

• woensdag 8 december 2021
  • Categorie:
  •  We stevenen af op zelfopgelegde genocide.....

8-12-2021

Voor de volledige aflevering, klik op de onderstaande link: https://cafeweltschmerz.nl/videos/geo...

Dit keer geen wetenschapper, jurist, arts of auteur in de studio. Erik van der Horst is in gesprek met ‘gewone man’ Francis Capelle die uiteindelijk alles behalve gewoon blijkt te zijn. Francis opereert op YouTube onder de naam Damage Dealer. Het kanaal is van origine een gaming-kanaal, dat zich inmiddels heeft ontpopt tot een plek waar Francis tevens zijn filosofische overdenkingen en scherpe visie op de wereld achterlaat.

Naar aanleiding van een aantal specifieke, emotionele ervaringen vroeg Capelle zich als kind al af: “Wat is er mis met deze wereld?” Daar werd het zaadje geplant voor de kritische, autonome, filosofische geest die hij uiteindelijk ontwikkelde.

In het gesprek gaat het van de Derde Wereld tot E.T. en van het corona-beleid tot onze zelf-gefaciliteerde surveillance.

Francis concludeert: “De macht heeft zich georganiseerd tegen een ongeorganiseerd soepzootje. Als je niet bereid bent een persoonlijke prijs te betalen, dan betaalt uiteindelijk iedereen een prijs die niet te betalen is. We stevenen af op zelfopgelegde genocide.”