"Nederland wil kernenergie".

• zondag 7 november 2021
  • Categorie: , , ,
  • "Er is geen klimaatcrisis"

7-11-2021

De organisatie van de Klimaatmars op 6 november in Amsterdam deed in het voorbereidingstraject haar best om het aandeel steunbetuigingen voor kernenergie te minimaliseren..

Dat is niet geheel gelukt. Om 13:30 verscheen een sleepreclame in de lucht boven het centrum en die gaf de deels verbaasde deelnemers gedurende 3 kwartier de tekst te zien "Nederland wil kernenergie".

Verantwoordelijk voor deze actie was initiatiefnemer Stichting De Groene Rekenkamer, met steun van de volgende organisaties:

• stichting Clintel,
    • stichting Maatschappij Wetenschap & Beleid,
    • en anderen
    Het idee achter de tekst is, dat een aanzienlijk en groeiend aandeel van de veelal jongere mensen in Nederland, kernenergie zien zitten. Indien men de eigen ideeën over invloed van CO2 serieus neemt, dan is kernenergie immers de ultieme consequentie.

Overigens was een van de boodschappen waarmee de GRK meedeed aan de optocht, een consequent "Er is geen klimaatcrisis". Dit staat in contrast tot de boodschap van pro-kernenergie groepen als de Ecomodernisten en eLise.

Eerst moet heel het domme volk uitgemolken worden. Iedereen een chip op de vuilnisbak. Daarna een chip in je kop om vervolgens de hele dag geregistreerd te worden door middel van een chip in je auto en je boodschappenkar.
    De vorige razzia werd er nog aan boodschappenkarretjes schoonmaken gedaan. Nu is daar geen sprake meer van. De helft heeft geen mondkapje meer op in de super terwijl Hugo de schoenenman zegt dit wel te doen. Dan hebben we nog Bruls die overgewicht heeft als een olifant die denkt ons te muilkorven; letterlijk en figuurlijk.
    Het is echt te belachelijk voor woorden. De mensen zijn ook wel dom hoor; bij iedere deur hun handen te **ontsmetten**.
    Je handen ontsmetten.......je zit toch niet de hele dag in de stront te roeren. Ik heb de laatste 2 maanden nogal van mijn al jaren draaiende ziekten kosten premie mogen genieten omdat ik ziekenhuishulp nodig had.
    Bij iedere deur staan mensen met handpompjes om de vreselijke vieze handen van mij weg te spoelen. Iedere keer heb ik dit geweigerd. Niemand, maar dan ook niemand zei hier wat van. Ik kon gewoon doorlopen.
    Het werkt zo: IEDEREEN die binnenkomt moet zijn handen **ontsmetten** maar tegelijkertijd raakt ook IEDEREEN met zijn **BESMETTE** handen dat pompje aan. Het is de wereld op zijn kop.
    Wij moeten van het gas af en iedereen denkt ook dat dat gunstig is. Gas is schoon. Zelfs de LPG rijders moeten extra betalen omdat zij op een RESTproduct rijden. Hoe zuinig wil je het hebben.
    Dit land is af. En dan die zonnepalen en windmolengekte. Kernenergie had er al lang moeten zijn. Maar zolang de mensen de groene leugen achtervolgen hebben de nuchtere mensen geen kans.
    Neen nou die 30.000 DUIZEND mensen in Glasgow; wat een achterlijke bende.
    Hoeveel *groene*energie heeft dit gekost? Onze kinderen moeten op een scherm les krijgen; dat zouden ze hier toch ook kunnen doen? Of ben ik nou gek?