‘Volledig gevaccineerden’ waren de meerderheid van COVID-doden in Zweden, VK in september

• zondag 24 oktober 2021
  • Categorie:
  •  Meer dan 2.000 "volledig gevaccineerde" Britten stierven vorige maand aan COVID-19, zo bleek onlangs uit volksgezondheidsgegevens.

24-10-2021

Volledig gevaccineerde” mensen waren verantwoordelijk voor de overgrote meerderheid van de COVID-19-doden in Zweden en het VK vorige maand, hebben gegevens van de overheid onthuld, te midden van een stijging van doorbraakgevallen en sterfgevallen in andere westerse landen, meldt Life Site.

Het Zweedse bureau voor volksgezondheid meldde eerder deze maand dat 70 procent van de COVID-19-doden tussen 1 en 24 september voorkwamen bij de “volledig gevaccineerden”, aldus de Zweedse krant Svenska Dagbladet. Zweden registreerde in dat tijdsbestek ongeveer 130 dodelijke COVID-gevallen.

“Het gaat nog steeds vooral om ouderen, maar vaccindeskundigen zien nog steeds een tendens naar afnemende vaccinatiebescherming in Zweden”, aldus Svenska Dagbladet.

Mogelijke redenen voor de opleving van het aantal gevaccineerde sterfgevallen zijn “dat het nu een hele tijd geleden is dat de oudsten werden gevaccineerd, dat de vaccindekking is toegenomen, dat de beperkingen zijn versoepeld, en dat de Delta-stam de overhand heeft genomen,” vertelde microbiologie-onderzoeker Farshid Jalalvand aan de krant.

Het aantal sterfgevallen in Zweden daalde echter nadat gezondheidsambtenaren de beperkingen begin juni hadden teruggeschroefd, en in juli en augustus werden in het Scandinavische land vrijwel geen COVID-doden meer gemeld. Het aantal sterfgevallen begon weer te stijgen tegen half september, toen bijna 75% van de Zweden ouder dan 16 jaar “volledig gevaccineerd” waren.

Ondanks de massale vaccinatiecampagne van Zweden heeft de recente stijging van het aantal besmettingen geleid tot het hoogste aantal COVID-19-gevallen bij Zweedse ouderenzorgbewoners sinds februari.

Een nieuw testprotocol dat vorige week door de Zweedse autoriteiten werd aangekondigd, kan ervoor zorgen dat doorbraakgevallen in ieder geval een minder grote rol spelen in de toekomstige gegevensrapportage. Op donderdag kondigde het Agentschap Volksgezondheid aan dat “volledig gevaccineerde” mensen met coronavirussymptomen zullen worden vrijgesteld van testvereisten, dagen nadat het agentschap de piek in COVID-sterfgevallen na vaccinatie onthulde.

VK: 70% van COVID-doden was “volledig gevaccineerd

Recente gegevens gepubliceerd door de Britse gezondheidsautoriteiten wijzen op een soortgelijke doorbraakpiek in het VK.

In een verslag van het UK Health Security Agency (UKHSA) dat op 7 oktober werd gepubliceerd, werd opgemerkt dat de meeste Britse COVID-19-doden in september onder de “volledig gevaccineerden” waren, net als de meeste ziekenhuisopnames. De vaccinatiegraad in het VK is bijna gelijk aan die in Zweden.

Tussen 6 september en 3 oktober vond 70 procent van de dodelijke COVID-gevallen plaats bij volledig gevaccineerden, volgens de gegevens van de UKHSA, met 2.281 sterfgevallen bij “volledig gevaccineerden” en slechts 611 bij niet-gevaccineerden binnen 28 dagen na een positieve test. Gedeeltelijk gevaccineerden waren goed voor 98 sterfgevallen.

Het aantal COVID-19 sterfgevallen onder “volledig gevaccineerde” Britten betekende een dramatische stijging ten opzichte van augustus, merkte The Exposé op. Public Health England had vorige maand 600 coronavirusdoden gemeld bij de niet-gevaccineerde bevolking tussen 9 augustus en 5 september en 1.659 bij de dubbel gevaccineerden.

Uit de laatste cijfers van UKSHA bleek ook dat gevaccineerde patiënten de overhand hadden bij COVID-19 ziekenhuisopnames. 3.910 “volledig gevaccineerden” werden tussen 6 september en 3 oktober in het ziekenhuis opgenomen voor COVID, tegenover ongeveer 2.400 niet-gevaccineerden. De volledig of gedeeltelijk gevaccineerden waren samen goed voor ongeveer 64 procent van het totaal aantal COVID-gerelateerde ziekenhuisopnames.

De stijging van het aantal sterfgevallen door COVID-19 in Groot-Brittannië weerspiegelt de trends in andere sterk gevaccineerde landen, waaronder de Verenigde Staten.

Uit een presentatie van het ministerie van Defensie in september bleek dat ongeveer 60 procent van de oudere Medicare-patiënten die op 7 augustus voor COVID in het ziekenhuis waren opgenomen, “volledig gevaccineerd” waren. Vermont, de meest gevaccineerde staat van Amerika, meldde vorige maand ook dat 76 procent van de coronavirusdoden in de staat in september volledig gevaccineerd was.

In Maryland, waar meer dan 85 procent van de volwassenen nu ten minste één dosis van een COVID-vaccin heeft gehad, betrof ongeveer een derde van de recente virussterfgevallen “volledig gevaccineerde” mensen.

“In de afgelopen zes tot acht weken was meer dan 40 procent van de mensen die in Maryland zijn overleden volledig gevaccineerd,” zei voormalig CDC-directeur Dr. Robert Redfield, een senior adviseur van Maryland Governeur Larry Hogan, deze week in een interview met Fox News. Het Maryland Department of Health heeft gemeld dat het aantal doorbraakdoden dichter bij 30 procent van het totaal lag.

Andere landen die worstelen met dodelijke doorbraken van COVID-19 zijn onder meer Australië, waar uit vorige week vrijgegeven openbare gegevens bleek dat 36 van de 49 bejaarden die zijn overleden nadat zij het virus hadden opgelopen tijdens de Delta-uitbraak in New South Wales, dubbel waren gevaccineerd.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

In Nederland houden de ziekenhuizen zogenaamd de cijfers niet bij. Het is toch merkwaardig dat iedereen zijn QR code moet laten zien en in ziekenhuizen wordt er dan weer niet naar gevraagd. Hoe simpel kan het zijn om de juiste cijfers van Corona patiënten te publiceren als alleen een QR code volstaat om de JUISTE cijfers te kunnen achterhalen. Misschien komt dat Hugo de Jonge slecht uit om eens de waarheid te moeten vertellen? Dat zou een unicum zijn, geldt ook voor zijn maatje Rutte.