Omtzigt wil functie elders voor Rutte en Kaag

• woensdag 6 oktober 2021
  • Categorie: , ,
  •  "Het wordt helemaal niets."

5-10-2021

Het slotwoord voor de dinerpauze was aan de kleine fractie van Pieter Omtzigt, die het niet ziet gebeuren dat Mark Rutte en Sigrid Kaag nog een levensvatbare coalitie kunnen vormen. De voormalige CDA'er ziet geen enkele chemie in het huwelijk tussen de twee en merkt fijntjes op dat de partijleiders van VVD en D66 de enige twee zijn die dat zelf nog niet door lijken te hebben. Daarnaast doet hij een beroep op de partijleiders die samen van Rutte 3 nu Rutte 4 willen maken: ze zouden een functie elders moeten nemen, in de Tweede Kamer en niet in het kabinet.

Tot besluit wil hij ook graag nog een reactie op het voorstel om naast Johan Remkes een tweede formateur neer te zetten in de persoon van Wouter Koolmees, die in april nog een van de hoofddaders bleek in de pogingen om Omtzigt het zwijgen op te leggen inzake de toeslagenaffaire. Abonneer svp, op Tweede Kamer TV. En tik het notificatie-belletje ook even aan, dan krijg je een melding van nieuwe video's. Handig! Volg ons ook via Twitter en op FB: https://twitter.com/TVKamer https://www.facebook.com/TweedeKamerTV

Tweede Kamer TV

Max_Q zei

Toch steunde Omtzigt de motie niet om een einde te maken aan discriminatie op basis van medische discriminatie; de schijnheilige stemde mee met de rest van het kartel. SHAME on YOU !!!