Het World Economic Forum (WEF) van Davos en de corona-pandemie

•  Het WEF was viermaal betrokken bij het pandemie-management

Het World Economic Forum (WEF) van Davos en de corona-pandemie

(Vertaling: E.J. Bron)

Het WEF was viermaal betrokken bij het pandemie-management

Tijdens de coronavirus-pandemie speelden meerdere WEF Global Leaders en Global Shapers een beslissende rol in de bevordering van de zero-corona-strategieën, lock-downs, mondkapjes- en vaccin-mandaten.

Het World Economic Forum (WEF) in Davos is een vooraanstaand forum voor regeringen, globale ondernemingen en internationale ondernemers. Het werd in 1971 door Klaus Schwab, een ingenieur en economiewetenschapper, opgericht en streeft ernaar om een globalistische financiële oligarchie in het leven te roepen.

Zoals het “Swiss Policy Research Center” samenvat, was het WEF op verschillende manieren bij de corona-pandemie betrokken:

Ten eerste was het WEF samen met de Gates Foundation een sponsor van de vooruitkijkende coronavirus-pandemie-simulatieoefening “Event 201”, die op 18 oktober 2019 in New York plaatsvond – op dezelfde dag als de opening van de “Wuhan Military World Games”, die door enkelen als “Ground Zero” van de globale pandemie worden beschouwd. China zelf heeft beweerd dat Amerikaanse militaire sporters het virus naar Wuhan gebracht zouden kunnen hebben.

Ten tweede is het WEF een vooraanstaand voorstander van digitale biometrische identiteitssystemen, omdat het van mening is dat deze samenlevingen en branches efficiënter, productiever en veiliger zouden maken. In juli 2019 startte het WEF een project ter “Vormgeving van de toekomst van het reizen met een op biometrie gebaseerde digitaal identiteitsmanagement voor reizigers”. Bovendien werkt het WEF samen met de ID2020-alliantie, die door de Gates- en Rockefeller-stichtingen gefinancierd wordt en een programma uitvoert voor de “beschikbaarstelling van een digitale ID met vaccins”. ID2020 beschouwt vooral de vaccinatie van kinderen als “instappunt voor de digitale identiteit”.

Ten derde is de oprichter van het WEF, Klaus Schwab, de schrijver van het boek “Covid-19: The Great Reset”, dat in juli 2020 werd gepubliceerd. Daarin argumenteert hij dat de coronavirus-pandemie voor een “economische, maatschappelijke, geopolitieke, ecologische en technologische reset” gebruikt kan en zou moeten worden, vooral om de Global Governance te bespoedigen, de digitale verandering te versnellen en de klimaatverandering te bestrijden.

Ten vierde voert het WEF sinds 1993 een programma genaamd “Global Leaders for Tomorrow” uit, dat in 2004 van naam veranderde en nu “Young Global Leaders” heet. Dit programma heeft tot doel om toekomstige globale leidinggevende krachten in economie en politiek te identificeren, uit te kiezen en te stimuleren. Inderdaad hebben enkele “Young Global Leaders” het later tot presidenten, ministers-presidenten of CEO´s gebracht. In Duitsland wordt bijvoorbeeld Annalena Baerbock genoemd in verband met deze groep.

Tijdens de coronavirus-pandemie speelden meerdere WEF Global Leaders en Global Shapers (een opvolgersprogramma van de Global Leaders) een rol en bevorderden in de regel zero-corona-strategieën, lockdowns, mondkapjes- en vaccin-mandaten. Dit kan een (grotendeels mislukte) poging geweest zijn om de publieke gezondheid en de economie te beschermen, of het kan een poging geweest zijn om de hierboven geschetste globale transformatieagenda te bespoedigen, of misschien beide.

Tot de meest opmerkelijke Young Leaders behoren Jeffrey Zients (coördinator voor de reactie op het coronavirus in het Witte Huis), Stéphane Bancel (CEO van Moderna), Jeremy Howard (oprichter van de invloedrijke lobbygroep “mondkapjes voor iedereen”). Leana Wen (medisch analiste bij CNN), Eric Feigl-Ding (Twitter-persoonlijkheid), Gavin Newsome (gouverneur van Californië, uitgekozen in het jaar 2005), Devi Sridhar (Britse professor), Jacinda Ardern (minister-president van Nieuw-Zeeland). De Franse president Emanuel Macron (uitgekozen een jaar voor zijn verkiezing in het jaar 2017), de Oostenrijkse (ex)bondskanselier Sebastian Kurz, de Duitse (ex)bondskanselier Angela Merkel (uitgekozen in het jaar 1993) en de Duitse minister van Gezondheid, Jens Spahn.

Een volledig overzicht van de leden vindt u onder Global Leaders for Tomorrow en Young Global Leaders op Wikispooks (een Wiki met het zwaartepunt op verborgen machtsstructuren) evenals op de officiële website van de Young Global Leaders.

Het WEF was dus daadwerkelijk betrokken bij het strategisch management van de corona-pandemie, met het zwaartepunt om de pandemie als katalysator voor de digitale transformatie en de wereldwijde invoering van digitale identiteitssystemen te gebruiken.

Bron:
    freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)