“Youtube beledigt Hoogleraar", vindt collega Professor na verwijderde video…

• dinsdag 20 juli 2021
  • Categorie: , ,
  • “Youtube beledigt Hoogleraar", vindt collega Professor na verwijderde video…

20-7-2021

"Youtube beledigt Hoogleraar", vindt collega Professor na verwijderde video…

“Als een befaamde hartchirurg - Professor Jan Grandjean - een genuanceerde mening heeft over corona en de allesomvattende Mind Control, en Youtube verwijdert vervolgens de video, zou ik mij beledigt voelen” stelt Emeritus Hoogleraar Internationale Communicatie & Mensenrechten Professor Cees Hamelink.

Mind Control = Gedachten Controle = Propaganda

Volgens de voormalig Professor aan de Universiteit van Amsterdam doelt de 67 jarige Hartchirurg Jan Grandjean op gedachten controle die uitvoerig staat beschreven in het meester werk “Necessary Illusions” van Noam Chomsky met als underscore “Thought Control in Democratic Societies”. Maar feitelijk gaat het hier over ordinaire Propaganda (het boek is te koop via deze link).

De eerste propaganda ooit!

Propaganda gaat al eeuwen terug. De eerste man die dit fenomeen in het leven riep was Paul Gregorius de 15de die in 1622 een heilige gemeenschap oprichtte voor de propaganda van het geloof en 5 jaar later het Collegium Urbaan inrichtte met professionele propagandisten. De paus wist als geen ander dat het enkel zou werken als je daarvoor mensen professioneel opleidt.

Bepaalde dingen vooral niet doen…

Hamelink; “Propaganda werkt alleen als je bepaalde dingen doet en bepaalde dingen heel bewust niet doet. De boodschap moet eenstemmig zijn en mensen als Professor Jan Grandjean moet je dus niet laten praten. Daarom is censuur heel belangrijk in de toolbox. Ook moet de propaganda overal en altijd aanwezig zijn en daarvoor heb je de media nodig. Maar belangrijker nog is dus het weglaten van bepaalde informatie. Veel praten maar weinig zeggen is daarom een beproefde methodiek die we veel hebben gezien bij de persconferenties”, aldus de 80 jarige Professor in ruste die de laatste tijd ook uit de gratie is gevallen bij de mainstrean media, daar waar hij voorheen veel aanvragen kreeg.

De spiraal van het zwijgen

Elisabeth Noelle-Neumann schreef een interessant boek over het summum van propaganda de “Spiral of silence“ waarin ze uitlegt hoe iedereen zwijgt en zelfs de vrijzinnigen en dissidenten uiteindelijk gaan zwijgen uit lijfsbehoud. De Duitse was in haar jongere jaren de adviseuse van dr. Joseph Goebbels en heeft van dichtbij gezien hoe dit mechanisme werkte (het boek is te koop via deze link).

Kort geding

In augustus 2021 gaat BLCKBX samen met Professor Grandjean een kortgeding aanspannen tegen Youtube/Google om de verwijderde video weer terug te krijgen op het kanaal. Niet omdat hij nu nergens meer te zien is, maar om een precedent te scheppen dat censuur niet toegestaan mag worden, zeker nu Youtube een onderdeel vormt van de kritische infrastructuur van onze vaderlandse maar eigenlijk internationale communicatie.

Crowdfunding voor een onafhankelijk kanaal!

Binnenkort starten we met dagelijks nieuws als uitbreiding op ons bekende repertoire en we zoeken nog funding.

BLCKBX