Waarom en hoe ze van plan zijn zeven miljard mensen te doden

• woensdag 12 mei 2021
  • Het is altijd belangrijk om te proberen het grote geheel te zien – in plaats van je te veel te concentreren op kleine kwesties, schrijft Dr. Vernon Coleman.

11-5-2021

Vele, vele jaren geleden slaagde ik erin om een bijeenkomst over dierproeven te regelen in het Lagerhuis in het Verenigd Koninkrijk.

Ik legde de parlementsleden uit dat dierproeven zoals bekend zinloos zijn en ik illustreerde dit met een lange lijst van geneesmiddelen die op de markt waren, maar waarvan bekend was dat ze kanker, hartziekten en andere ernstige problemen veroorzaakten wanneer ze aan dieren werden toegediend. De farmaceutische bedrijven hadden de problemen genegeerd door te beweren dat dieren anders zijn dan mensen. Ik had dus zeer doeltreffend bewezen dat dierproeven nutteloos zijn en moeten worden stopgezet. De parlementsleden steunden mij met gefluister.

En toen stond een burger in het publiek op en begon te vertellen over een campagne die zijn organisatie voerde om de kooien waarin dieren in laboratoria werden gehouden te vergroten.

En dat was dat.

De parlementsleden, opgelucht dat ze niets nuttigs hoefden te doen, concentreerden zich op de kleine kwestie en waren blij het grote argument te negeren.

Ik heb in de afgelopen 12 maanden steeds weer hetzelfde zien gebeuren – te veel mensen argumenteren over trivialiteiten en negeren het grote geheel.

Het belangrijkste woord is op dit moment WAAROM?

Er zijn nog andere belangrijke woorden, natuurlijk. Wie? Bijvoorbeeld.

Maar WAAROM is het belangrijkste.

We kennen het antwoord natuurlijk al lang.

Maar we moeten het voortdurend onthouden.

Het gaat over het verminderen van de wereldbevolking. Het is het plan voor een globale reset. Om de aarde in een groep bijenkorven te veranderen: met een paar koninginnen en een lading werkbijen.

Bill, Klaus, Tony en Charles worden natuurlijk koninginnen.

En raad eens wie de werksters zullen zijn?

In juni 2020 maakte ik een video met de titel “Your Government Wants You Dead” waarin ik terugkwam op een onderwerp waarover ik in de afgelopen decennia al vele malen had geschreven: het enthousiasme van regeringen overal ter wereld om hun bejaarde burgers te vermoorden.

Het enige dat sindsdien is gebeurd, is dat regeringen de zaken hebben versneld en schaamtelozer zijn geworden over hun aangekondigde intentie om de wereldbevolking te verminderen. In plaats van alleen bejaarden te doden, gaan zij nu ook de zwakkeren, de gehandicapten, de werklozen, de zwakken, de angstigen en de goedgelovigen doden. Zij zijn ook van plan miljoenen kinderen te doden en de vruchtbaarheid van miljoenen vrouwen te verminderen. Sommige van deze programma’s zijn al aan de gang.

Iedereen die dit alles niet ziet, wordt betaald om dom te lijken of is dom of, in het geval van BBC-medewerkers, beide.

Waar u vandaag ook woont, u leeft in de ‘killing fields’. De miljardairs komen voor u. En, geholpen en aangemoedigd door artsen en journalisten die zijn omgekocht met enorme betalingen, zijn de promotors van de nieuwe wereldorde, de wereldwijde reset, volstrekt meedogenloos. Verwacht geen vriendelijkheid of sympathie van mensen als Bill Gates, Klaus Anal Schwab, Tony Blair en Prins Charles.

Het was in februari 2020 al duidelijk dat het doen alsof de griep een dodelijke nieuwe ziekte was, deel uitmaakte van een plan om de wereldbevolking terug te dringen. Mijn video “Coronavirus: The Hoax of the Century?” werd medio maart 2020 gepubliceerd en stilletjes door YouTube weggehaald, maar staat nu weer op Brand New Tube. Op die video voorspelde ik dat het doel van de hoax was om de ouderen te doden, een vaccinatieprogramma in te voeren, geld te lozen en de wereldeconomie te laten crashen. Alles wat ik voorspelde is juist geweest.

Regeringen over de hele wereld besloten dat ze bejaarden niet langer kunnen behandelen omdat het zo moeilijk is om iets aan te pakken waarvan nu bewezen is dat het niets meer is dan griep.

De genocide begon enkele jaren geleden serieus met iets dat het Liverpool Care Pathway heette.

Dit was een handvest voor moordenaars, dat artsen en verpleegkundigen toestond voedsel, water en essentiële behandeling te onthouden aan patiënten die ouder waren dan 65 en die daarom werden beschouwd als een dure en volledig wegwerpbare lastpost.

Vervolgens werd het Liverpool Care Pathway vervangen door iets dat Sustainable Development Goals (Duurzame Ontwikkelingsdoelen) wordt genoemd (afkomstig van de Verenigde Naties en dus globaal).

De Sustainable Development Goals staan de artsen en ziekenhuizen toe iedereen boven de 70 jaar te discrimineren op grond van het feit dat van mensen die ouder zijn dan 70 niet gezegd kan worden dat ze “voortijdig” zijn overleden en dat ze dus niet meetellen bij de beoordeling van de gezondheidszorg van de natie.

Regeringen zijn dol op deze nieuwe regel omdat het de staat toestemming geeft zich te ontdoen van burgers die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt en daarom door de boekhouders van de samenleving als een “last” worden beschouwd. De regeringen maken zich al jaren zorgen over de stijgende pensioenkosten en de kosten van de gezondheidszorg, en vorig jaar pochte de regering in het VK dat zij miljarden had bespaard door de vele onnodige sterfgevallen.

In Nederland beweerde een vooraanstaand arts dat ouderen niet in ziekenhuizen worden opgenomen – en zeker niet op intensive care-afdelingen. “Nederland neemt geen zwakken en bejaarden op om plaats te maken voor jongeren”, zei hij.

Uit een onderzoek onder 6.600 patiënten in Nederland bleek dat 65-plussers het vaakst een behandeling – inclusief medicijnen, voedsel en water – werd onthouden. En in 56% van de gevallen namen artsen niet de moeite om hun weigering om te behandelen met hun patiënten of hun familieleden te bespreken.

En al jaren wordt gemeld dat ouderen routinematig worden gedood in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Leeftijd is een criterium voor triage geworden. Genocide komt naar een stad bij u in de buurt – als het er al niet is.

Toen in 2015 werd gemeld dat artsen in Amerika oudere patiënten een behandeling onthielden, zeiden artsen dat het geen leeftijdsdiscriminatie was. Ze zeiden echter niet wat het dan wel was. Maar het was zeker geen vriendelijkheid of correcte, fatsoenlijke medische praktijken.

Michael Bloomberg, de miljardair die bijna de Democratische presidentskandidaat in 2020 werd, zei dat Amerika gezondheidszorg zou moeten weigeren aan oudere prostaatkankerslachtoffers.

Niets van dit alles was helemaal nieuw, natuurlijk.

In het Verenigd Koninkrijk werd in februari 2005 onthuld dat de Britse regering had geadviseerd om ziekenhuispatiënten die weinig hoop op genezing hadden, te laten sterven vanwege de kosten om ze in leven te houden. Ik heb er heel wat over geschreeuwd, maar niemand trok zich er iets van aan. Dat was in 2005.

De sleutelwoorden waren “weinig hoop op herstel”: woorden die niets betekenen.

Elke arts die deze naam waardig is, zal u vertellen dat hij patiënten beter heeft zien worden ondanks dat er “weinig hoop op herstel” was. Toen ik nog huisarts was, had ik patiënten die van ziekenhuisartsen nog een paar weken te leven hadden, maar die tien jaar of langer leefden.

In het Verenigd Koninkrijk stelde de Labour-regering van Tony Blair voor om “oude mensen” het recht op voedsel en water te ontzeggen als ze in coma raakten of niet meer voor zichzelf konden spreken.

Dus, patiënten zouden gedood moeten worden als ze niet voor zichzelf konden spreken.

Tot zover de hoop voor slachtoffers van beroertes.

Blair’s regering suggereerde dat de noodzaak om kosten te besparen voorrang had op de noodzaak om het leven van patiënten te behouden, en besloot dat zij het recht had om een beslissing over het recht op leven ongedaan te maken, die was genomen toen een rechter beval dat kunstmatige voeding en hydratatie niet mochten worden teruggetrokken, tenzij het leven van een patiënt als “ondraaglijk” kon worden omschreven. De rechter had daaraan toegevoegd dat in geval van twijfel het behoud van het leven voorrang moet krijgen.

Het onthouden van voedsel en water aan ouderen is al jaren gemeengoed in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Drankjes of voedsel worden op een dienblad gezet en als de patiënt te ziek of te zwak is om erbij te kunnen, wordt het voedsel onaangeroerd weggehaald. In de meeste ziekenhuizen doet niemand moeite om patiënten te voeden die zichzelf niet kunnen voeden. ‘Wij geven geen eten aan patiënten”, zei een verpleegster nogal verwaand.

Hoe hebben we kunnen vergeten dat de nazi’s in de jaren dertig van de vorige eeuw opzettelijk oudere en kwetsbare patiënten lieten verhongeren en uitdroogden omdat ze als een nutteloze last voor de samenleving werden beschouwd?

Dat is precies wat wij vandaag doen.

Maar pas een paar maanden na de lancering van covid-19, de meest overhypte ziekte in de wereldgeschiedenis, begonnen regeringen het langetermijnplan om de wereldbevolking te verminderen in werking te stellen. Ik heb verschillende video’s en artikelen gemaakt voor mijn websites met het bewijs van deze plannen en er staan details in mijn boek Endgame. Het is nooit een geheim geweest dat de nieuwe zelfbenoemde wereldleiders de wereldbevolking willen terugbrengen tot slechts 500 miljoen.

Dus begonnen ze zieke, gehandicapte en zwakke patiënten te doden door ziekenhuisafdelingen te sluiten en test- en behandelingsprocedures opzettelijk te vertragen.

Regeringen over de hele wereld beweerden dat zij de ziekenhuizen moesten beschermen om de honderden miljoenen patiënten te kunnen opvangen die naar verwachting ziek zouden worden door het Coronavirus. Maar zij voerden gewoon via de achterdeur de doodstraf in – door opzettelijk miljoenen onschuldige mensen af te slachten. In het Verenigd Koninkrijk staan nu miljoenen mensen op wachtlijsten – velen zullen sterven voordat ze worden behandeld.

En de sterfgevallen waren nuttig. Door te sjoemelen met de cijfers en door vol te houden dat iedereen die een positieve PCR-test had en vervolgens stierf aan Covid-19 was gestorven, konden politici en hun adviseurs beweren dat Covid-19 echt de pandemie was die een einde maakte aan alle pandemieën.

De Great Reset betekent dat niets verloren gaat.

Ouderen, zwakken en gehandicapten de toegang tot medische zorg ontzeggen is slechts één van de manieren om miljarden te doden.

Ik heb nog veel meer manieren geïsoleerd.

Zo zijn er bijvoorbeeld de “niet reanimeren”-verklaringen die aan mensen met langdurige ziekten worden opgelegd – ongeacht hun leeftijd. Zelfs jonge mensen met geestelijke of lichamelijke problemen krijgen het etiket “ongeschikt om te leven” opgeplakt. Als zij instorten, wordt hun behandeling geweigerd en mogen zij sterven. Hoeveel miljoen mensen zullen sterven terwijl zij gered hadden kunnen worden – maar als te lastig, te duur of te hinderlijk werden beschouwd? Er mogen dan nog geen gaskamers zijn, maar niemand kan ontkennen dat we in een wereld leven waarin de nazi’s zich prettig zouden hebben gevoeld.

Dan is er sociale distantie.

Dit stuk volslagen onzin is op verschillende manieren nuttig. Ten eerste betekent de krankzinnige twee meter van elkaar regel dat veel ziekenhuisafdelingen nog steeds gesloten zijn of slechts in staat zijn een klein aantal patiënten te behandelen. Ten tweede tast sociale afstand het immuunsysteem aan – en maakt het mensen kwetsbaarder voor infecties – en het creëert geestelijke gezondheidsproblemen die leiden tot alcoholisme en een enorme stijging van het aantal zelfmoorden. Uit een studie in Duitsland is gebleken dat een derde van de kinderen tussen 11 en 17 jaar aan depressies leed en dat 44% slapeloosheid ontwikkelde.

Mondkapjes worden aangeprezen als gezondheidsredders, maar ze zullen enorme aantallen slachtoffers maken – vooral door bacteriële longontsteking die verkeerd zal worden gediagnosticeerd als Covid-19 en grotendeels onbehandeld zal blijven. Ik denk dat veel van degenen die als Covid-19-doden geregistreerd staan, gered hadden kunnen worden met een antibioticakuur. En ik heb onomstotelijk bewezen dat mondkapjes een reeks andere ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken – waaronder dementie. Lees mijn gratis boek Proof that masks do more harm than good. U kunt de pdf downloaden van www.vernoncoleman.org.

En dan zijn er nog de handontsmetters.

In juli 2020 waarschuwde ik dat de FDA in Amerika had gewaarschuwd voor een sterke toename van het aantal handontsmettingsmiddelen die giftig kunnen zijn als ze door de huid worden opgenomen en levensbedreigend kunnen zijn als ze worden ingeslikt.

Sommige handontsmettingsmiddelen kunnen misselijkheid, braken, hoofdpijn, wazig zien, blijvende blindheid, toevallen, coma, blijvende schade aan het zenuwstelsel of de ultieme bijwerking – de dood veroorzaken. Dat is het soort dood dat je maar één keer krijgt. Bij herhaaldelijk gebruik als handwrijfmiddel kan huidabsorptie chronische toxiciteit en schade aan het gezichtsvermogen veroorzaken.

Een artikel dat ik heb gezien in “Infectious Diseases Consultant” bevestigt het gevaar. En er is een twee jaar oud artikel in het International Journal of Environmental Research and Public Health getiteld “Methanol as an unlisted ingredient in supposedly alcohol based hand rubs can pose serious health risk”.

Het is bijna onmogelijk te weten welke handontsmettingsmiddelen dodelijk zijn, omdat sommige ervan verkeerd geëtiketteerd zijn. En bovendien, als een winkel erop staat dat u hun handontsmettingsmiddel gebruikt, gaat u dan echt proberen het etiket te lezen? Als het überhaupt een etiket heeft. Ze hebben het spul waarschijnlijk gekregen van een kerel die gewoonlijk hun afvoer doet en een voorraadje heeft gekocht van een maat op de markt die iemand in China kent. Je zou wat ontsmettingsgel kunnen gebruiken om verf te verwijderen.

Hoe dan ook, de idioten die erop staan dat mensen het ontsmettingsmiddel gebruiken, en de idioten die ontsmettingsmiddelen gebruiken, moeten weten dat het Amerikaanse Centers for Disease Control and Infection in april 2021 heeft gezegd dat het “weinig wetenschappelijke steun heeft gevonden voor routinematig gebruik van ontsmettingsmiddelen in gemeenschapsomgevingen, zowel binnen als buiten”.

Fijn om te weten dat ze het maar een klein beetje eens zijn met mijn lang gekoesterde overtuiging dat handontsmetters, net als mondkapjes, meer kwaad dan goed doen – tenzij je een specifieke reden hebt om ze te gebruiken. Ik zou mijn handen willen ontsmetten als ik een minister de hand schudde, bijvoorbeeld.

Ze gaan geen miljarden doden met alleen handontsmettingsmiddelen, natuurlijk.

Dus hebben ze het grote geschut klaar staan.

Zoet drinkwater raakt al jaren op en de gekke Groenen helpen ze van de rest af door yoghurtkartons uit te wassen voor hun recyclagedozen. Mede door deze deugdzaamheidssignalen zijn er grote watertekorten op komst en zullen honderden miljoenen sterven. Het zorgvuldig gewassen afval eindigt meestal op stortplaatsen of in verbrandingsovens.

Voedsel zal ook een probleem worden. De zinloze lockdowns hebben over de hele wereld chaos veroorzaakt en zijn verantwoordelijk voor de dood van miljoenen kinderen in Afrika. En dat is nog maar het begin. De Black Lives Matter campagnevoerders zouden eens naar de cijfers kunnen kijken. De genocide gaat echt beginnen in Afrika. Binnen een paar jaar zullen er wereldwijd miljarden doden vallen door uithongering. In Amerika en Europa zullen alleen de armen verhongeren, dus ‘Madge’ Hancock en ‘Doris’ Johnson zullen geen honger lijden. Noch zal ‘Macaroon’ in Frankrijk. Voor de goede orde: de wereldvoedselprijzen liggen nu al een derde hoger dan een jaar geleden. Zoals ik al maanden waarschuw, komt de inflatie eraan.

Wat in Afrika gebeurt, zal ook in Azië gebeuren. Ze zullen nieuwe Covid-mutaties de schuld geven, maar dat zal een leugen zijn, natuurlijk.

En dan is er India. De mainstream media over de hele wereld hebben afschuwelijke berichten gepubliceerd over wat er in India zou gebeuren. Er liggen lichamen in de straten. Nou, die zijn er altijd. Veel arme mensen slapen op straat. Lichamen worden verbrand. Wel, dat is niet uitzonderlijk.

Er komen nieuwe gemuteerde virussen aan, zeggen ze. “De nieuwe stammen van Covid zijn veel dodelijker”. We moeten in paniek raken. We zullen snel weer strenge lockdowns nodig hebben. We hebben zeker nieuwe experimentele vaccins nodig. Misschien moeten we beginnen met menselijke offers.

Het is, natuurlijk, allemaal onzin.

Om te beginnen geloof ik de cijfers niet. Als de Indiërs dezelfde soort testen gebruiken als in het Verenigd Koninkrijk, dan is het aantal valse positieven waarschijnlijk veel hoger dan het aantal echte positieven. En ik vermoed dat het aantal sterfgevallen door Covid-19 veel kleiner is dan zij beweren. Daar, net als elders, zal iedereen die wordt overreden door een bus waarschijnlijk worden afgedaan als een Covid-dode.

En dan is er nog het experimentele ‘vaccin’ dat ze gebruiken. Het aantal sterfgevallen lijkt te zijn gestegen naarmate meer mensen worden geprikt.

Bovendien is er veel publiciteit geweest over sterfgevallen als gevolg van vaccins en is er duidelijk behoefte om mensen zover te krijgen dat zij hun prikken accepteren. Zoals regeringen overal weten, is angst de beste manier om dat te doen.

Het belangrijkste is echter dat India een enorm land is met een bevolking van meer dan een miljard mensen. En, in verhouding, is het aantal vermeende sterfgevallen door Covid eigenlijk helemaal niet zo hoog.

De altijd uitstekende, evenwichtige en scherpzinnige UK Column publiceerde onlangs een uitstekend verhaal waarin de aandacht op dit feit werd gevestigd.

Wat de mainstream media niet melden is het feit dat de lockdowns miljoenen doden hebben veroorzaakt. Tien keer zoveel mensen zijn in India omgekomen van de honger als van Covid-19 – zelfs als we rekening houden met de ongetwijfeld en onvermijdelijk opgeblazen Covid-19 cijfers. De BBC heeft dat gemist.

Ik waarschuw er al een jaar voor dat de lockdowns veel meer mensen zouden doden dan de vermeende pandemie. En het is nu al maanden overduidelijk dat ik gelijk had.

In het “nieuwe normaal” is niets wat het lijkt te zijn. De mainstream media gebruiken India als promotiemiddel – om de angst aan te wakkeren en de bange en plooibare mensen voor te bereiden op lockdowns in de herfst en op een niet aflatende stroom experimentele injecties.

Wat bewapenen ze nog meer?

Energie, natuurlijk.

Het verbieden van het gebruik van fossiele brandstoffen betekent dat we op elektriciteit zullen moeten vertrouwen, maar de meeste elektriciteit wordt verkregen door verbranding van fossiele brandstoffen, dus dat stelt ons voor een probleem. Het aantal mensen dat komende winter van de kou sterft en de winter daarna en de winter daarna zal een steeds groter record worden.

Vervolgens zullen ze in scholen kinderen doden met Wi-Fi. Veel landen hebben Wi-Fi in scholen verboden vanwege de bekende gevaren, maar er zijn veel scholen in de VS en het VK waar de leraren opscheppen over de kracht van hun Wi-Fi systemen. Kinderen zijn veel kwetsbaarder dan volwassenen omdat hun schedels dunner zijn. Over welke problemen hebben we het? Voornamelijk neurologische, omdat het zenuwstelsel ernstig wordt aangetast. En veel sterfgevallen. Ouders zouden in opstand moeten komen en protesteren, maar de meesten zullen dat niet doen omdat ze niet beseffen dat hun kinderen de mijnen in sturen of de schoorstenen op sturen waarschijnlijk veiliger voor hen zou zijn dan ze naar scholen met Wi-Fi systemen te sturen.

De Agenda 21, Great Reset plotters zullen de vruchtbaarheid, en dus het aantal baby’s dat geboren wordt, verminderen door de injecties, natuurlijk. Ik heb dat al eerder behandeld en het is goed gedocumenteerd.

En dat brengt ons bij de experimentele spuiten. Hoeveel zullen er sterven aan de bijwerkingen en de pathogene priming? Ik ben bang dat er meer mensen zullen sterven aan de experimentele mRNA-prikken dan aan Covid-19, de nieuwe griep, en daar blijf ik bij. De regeringen zullen natuurlijk de schuld van de sterfgevallen en verwondingen door vaccins in de schoenen schuiven van gemuteerde stammen en van de ultra-modieuze “lange Covid”. Overigens is de lange lijst van bijwerkingen van vaccins bijna identiek aan de gerapporteerde symptomen van “lange covid”. Wat een toeval.

Maar dat was slechts mijn kortetermijnangst.

Op lange termijn vrees ik dat de experimentele vaccins de grootste genocidale wapens zullen blijken te zijn – evenveel doden als de honger, het watertekort en de kou. Kijk naar het artikel op mijn website genaamd, “How many people are the vaccines killing?” Het wordt elke week bijgewerkt en het is werkelijk angstaanjagend. Ik geloof niet dat iemand die het leest de experimentele prik zou accepteren. Het gaat allemaal over geïnformeerde toestemming. Vertel alsjeblieft aan iedereen die je kent dat ze dat artikel moeten lezen. Red levens door het naar scholen en lokale kranten te mailen. Probeer er een dozijn per dag te e-mailen. De tijd dringt. We moeten snel handelen.

Deze vermeende pandemie, is allemaal onderdeel van de complete reset van onze wereld – zoals besproken en bejubeld door Prins Charles en gezelschap op het World Economic Forum?

Het is Agenda 21 en dezelfde oude redenen voor corruptie: macht en geld.

Oh, en nog iets: gezonde millennials mogen niet vergeten dat, hoewel sommige regeringen lijken te hebben besloten dat 70-plussers niet kunnen worden behandeld, de cut off-leeftijd in andere landen 65 is.

En over vijf jaar verlagen ze de leeftijd misschien tot 60. En tegen het einde van het decennium zullen de 55-jarigen blij zijn als ze een fles aspirine krijgen als ze een hartaanval krijgen of een been breken.

Mensen van in de 30 die lichamelijke of geestelijke gezondheidsproblemen hebben, krijgen al een DNR-verklaring (Do Not Resuscitate).

Bevolkingscontrole was iets waarvan de Nazi’s dachten dat ze er goed in waren.

De BBC, met haar financiële banden met de Bill en Melinda Gates Stichting zal dit alles verwerpen.

Maar, knip de leugens en laster weg die gebruikt zijn om mij te demoniseren en ik zou met plezier mijn staat van dienst op het gebied van waarschuwingen en voorspellingen over gezondheidskwesties tegen iedereen die bij de BBC werkt ondersteunen – zelfs sommige van de 15-jarige propaganda-experts met certificaten in O-niveau naaien. Al meer dan een jaar bied ik aan om live op tv met hen in debat te gaan, maar om de een of andere onverklaarbare reden hebben ze daar geen tijd voor gevonden. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, denk ik.

Misschien moet ik u eraan herinneren dat ik, sinds februari 2020, absoluut accuraat ben geweest met al mijn voorspellingen voor het Coronavirus.

En controleer mijn track record voor de laatste halve eeuw – het staat op www.vernoncoleman.com.

Niets is verborgen.

Voor zover ik weet ben ik in redelijke gezondheid. Ik ben niet suïcidaal. En ik ben voorzichtig om ongelukken te vermijden…

Als er iets vreemds gebeurt en ik plotseling verdwijn, stel dan alstublieft vragen.

COVID-19 VACCIN DOSSIER

Volslagen krankjorem, deze meneer.