Renaissance: een creatieve bezinning op bestuurscultuur. Andre Heuvelman en Agnès Kusters

• dinsdag 11 mei 2021
  • Categorie:
  • Naar aanleiding van de lancering van het leiderschapsinstituut Renaissance Leaders, gaat Ad Verbrugge in gesprek met de twee oprichters: trompettist Andre Heuvelman en zijn zakenpartner Agnès Kusters. “Voordat je gaat blazen; moet je niet eerst eens inademen? 11-5-2021

Op basis van zijn ervaring als solotrompettist bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, en haar ervaring als leiderschapsontwikkelaar, hebben Heuvelman en Kusters creatieve ontwikkelingsprogramma’s voor beleidsmakers ontworpen. Tijdens deze leergangen wordt onder andere samengewerkt met de musici van het Residentieorkest en het Scapino ballet. Het doel van deze bijeenkomsten is om samen stil te staan bij de complexe problemen van deze tijd. Heuvelman geeft een beeld van hoe het er op deze sessies aan toe kan gaan met zijn voordracht van een traditionele Napolitaanse ballade.
    De website van Renaissance Leaders vind je hier: https://renaissanceleaders.world/ -- 0:00 intro 1:36 Agnes, wat heb jij het afgelopen jaar met bedrijven zien gebeuren? 4:07 Wat doet het werken op afstand met bedrijfsculturen? 5:11 André, hoe heb jij het afgelopen jaar ervaren? 8:10 Wat bracht jou ertoe om je trompet aan de wilgen te hangen? 13:44 Zijn bedrijven nu echt bezig met veranderen, of zijn het vooral mooie woorden? 16:43 Hoe kijken jullie naar een fenomeen als de superleague? 20:09 Wat betekent het precies om een bedrijfscultuur te veranderen? 31:21 Hoe geef je mensen nu het gevoel dat ze deel uitmaken van een geheel? 33:13 Waarom hebben jullie je stichting naar de Renaissance vernoemd? 36:53 Gaat hier nu de verandering vandaan komen? 43:05 Wil je wat voor ons spelen? 48:39 Hoe is deze nieuwe samenwerking tot stand gekomen? -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van journalist Paul van Liempt, filosoof Ad Verbrugge en David van Overbeek De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Centrum Ethos aan de VU en Filosofische School Nederland. Volg ons! Website: https://www.denieuwewereld.tv Twitter: https://twitter.com/De_NieuweWereld

Wil je ons steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie...

De Nieuwe Wereld