Interview Wiebren van Haga: "Hugo de Jonge bepaalt toch niet hoe wij moeten leven?"

• zondag 9 mei 2021
  • Categorie: , ,
  •  “Ik geloof niet in complot-theorieën,” zegt hij. “Maar wel in domheid, incompetentie en perverse belangen.”

9-5-2021

Wybren van Haga, de nummer twee van de FVD, heeft het afgelopen jaar tijdens de coronacrisis grote indruk gemaakt met zijn optredens in de Tweede Kamer. Hij was vrijwel de enige die fundamenteel oppositie voerde tegen het coronabeleid van de regering en hij deed dat altijd op een zakelijke, kalme wijze met goed onderbouwde argumenten.

In een uitgebreid interview met George van der Leeden gaat hij in op de “kolder” van de coronamaatregelen, die volgens hem aantoonbaar zinloos zijn, maar ook op zijn overstap van VVD naar FVD, het vermeende racisme binnen de FVD, de appjes-affaire en de poging tot “staatsgreep” binnen de partij, het politiegeweld tegen corona-demonstranten, de censuur op YouTube en andere social media, verkiezingsfraude, en de rol van het World Economic Forum en internationale instellingen als de EU.

Van Haga vindt dat het hoog tijd is dat we weer terugkeren naar het oude normaal. “We weten nu dat corona net zo gevaarlijk is als een stevige griep. We weten dat alle maatregelen – afstand houden, mondkapjes, lockdowns, avondklok – zinloos zijn geweest. We hoeven niets meer op slot te doen.”

Maar hij ziet bij collega-politici een onwil om het coronaverhaal los te laten. “Ze willen helemaal niet terug naar het oude normaal. Ze willen ieder jaar iedereen vaccineren, ook kinderen. Ze willen de mondkapjes erin houden, de anderhalve meter.”

Voor Van Haga is dit een heilloze weg. Het FVD is ook faliekant tegen de test- en vaccinatiesamenleving die op ons af stormt, zegt hij. “Wij zijn mordicus tegen al deze rare vormen van uitsluiting. Het is te bizar voor woorden dat je voor een relatief ongevaarlijke ziekte zo’n systeem voor optuigt. Hugo de Jonge gaat toch niet bepalen hoe wij moeten leven?”

Voor Café Weltschmerz geldt hetzelfde. Ook wij staan voor een samenleving waarin ruimte is voor individuele vrijheid en tolerantie. Waarin alle stemmen mogen worden gehoord. Waarin mensen zelf bepalen wat voor risico’s ze willen lopen in het leven. Daar zullen we ons voor blijven inzetten. Hopelijk met uw blijvende steun! Hartelijk dank daarvoor.

Max von Kreyfelt, directeur Café Weltschmerz

Café Weltschmerz

Verontruste zei

Ze willen absolute onderwerping om zo de werkelijke (financieel/economische) problemen te kunnen verdoezelen en er zelf goed mee weg te komen.
    Angst is hiervoor een probaat middel en wordt op de meest sadistisch immorele manier ingezet.