“Dit kan niet meer. We lopen Medisch Ethisch vast!” zegt bekende TV Dokter…

• donderdag 13 mei 2021
  •  “Dit kan niet meer. We lopen Medisch Ethisch vast!” zegt bekende TV Dokter…

13-5-2021

Kijk hier verder vanaf 11:20 https://www.blckbx.tv/videos/dit-kan-... “Dit kan niet meer. We lopen Medisch Ethisch vast!” zegt bekende TV Dokter… Dr. Felix van der Wissel runt al jaren een eigen huisartsen praktijk in Amersfoort en is een bekend gezicht op TV. Bij Jinek, Hart van NL en RTV Utrecht schoof hij geregeld aan maar dat is nu voorbij. Zijn kritische noot is kennelijk ongewenst en dat verontrust de welbespraakte TV dokter die tot voor kort nog te zien was bij RTL4 met de serie ‘Dit is mijn lijf’. In een openhartig gesprek met programmamaker Flavio Pasquino nam Van der Wissel het jaar door, dat ook zijn leven en zijn praktijk op z’n kop zette. Wat opviel was, dat waar Felix vanaf maart 2020 voortschrijdend inzicht kende en relativerender werd t.a.v. de risico’s rondom Covid-19, dat niet gebeurde bij de overheid en het RIVM. Op 27 oktober 2020 verscheen Felix bij SBS hart van NL en kreeg hij ruim 4 minuten te ruimte zijn onvrede te uiten over de corona aanpak. 4 belangrijke minuten die hem niet in dank werden afgenomen want Felix schopte tegen heilige huisjes want opvattingen buiten de consensus zijn heden ten dagen ongewenst. Bekijk de SBS Hart van NL video hier: https://youtu.be/XVpv2UGt5C8 Angst is een slechte raadgever Op 17 maart 2020 sprak Felix zijn eigen patiënten nog manend toe om zich vooral aan de maatregelen te houden. Ook sprak hij jonge mensen op straat aan als ze niet voldoende afstand hielden maar al vrij snel deed hij zelfstudie en reikte zijn inzichten verder dan die van het RIVM. In die vertwijfeling moet hij maandenlang zijn patiënten voorlichten en geruststellen, want “angst is een zeer slechte raadgever”, betoogd de arts die goed uit zijn woorden kan komen. Ieder mens heeft recht op zijn eigen angst “ieder mens heeft recht op zijn eigen angst” zegt Van Wissel. “Maar waar ie scheef gaat is, als ik gedwongen wordt om mij te laten inenten om jouw angst weg te nemen. Dan kom je in de zone waar het democratische rechtsbeginsel in het gedrang komt en de medisch ethische code wordt geschaad en dat is waarom ik hier vandaag zit bij blckbx in de studio”. Crowdfunding voor een onafhankelijk kanaal! Binnenkort starten we met dagelijks nieuws als uitbreiding op ons bekende repertoire. Wil jij dat wij slagen in onze missie? Ga dan naar onze crowdfundpagina en steun dit project zodat we zo spoedig mogelijk voor jou aan de slag kunnen. Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via Whatsapp, telegram, signal, messenger, what ever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt. Doneren kan altijd! Wil je op de hoogte blijven? Twitter - https://twitter.com/blckbxnews Telegram - https://t.me/blckbxtv Facebook - https://www.facebook.com/blckbxnews Instagram - https://www.instagram.com/blckbx.tv Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via Whatsapp, telegram, signal, messenger, what ever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt. Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren

BLCKBX