Sterftecijfer coronavirus duidelijk lager dan tot nu toe vermeld

• maandag 19 april 2021
  • Categorie:
  • Een onderzoek van de Stanford University in Californië heeft dit  vastgesteld.

Sterftecijfer coronavirus duidelijk lager dan tot nu toe vermeld

(Vertaling: E.J. Bron)

Nieuw onderzoek van de Stanford University gepubliceerd

Mainstream media en aan regeringen gelieerde instellingen publiceerden in het verleden berichten, volgens welke het sterftecijfer (IFR) bij de met het coronavirus besmette mensen tot 0,5% zou bedragen, vaak zelfs duidelijk daar boven. Dat is fout, heeft een onderzoek van de Stanford University in Californië vastgesteld. Dit percentage ligt volgens het onderzoek bij 0,15%.

Het aantal gepubliceerde positief gemelde corona testresultaten is nog steeds groot. Het aantal negatief gemelde coronavirus testresultaten wordt daarentegen helemaal niet gepubliceerd. Dat is betreurenswaardig, want dan zou het totaal aantal van de test eindelijk eens gepubliceerd worden. Dat schijnt echter politiek niet gewild te zijn, want het aantal positieve testresultaten in relatie tot het totale aantal zou wel eens niet het gewenste politieke effect kunnen hebben.

Zo gaat het ook met het mediaal en politiek steeds weer naar boven gecorrigeerde sterftecijfer bij de met het coronavirus besmette mensen, de “infection fatality rate”, IFR. Vooral in Duitsland wordt met cijfers gestrooid zonder enige samenhang. Een IFR van 0,5% wordt gepubliceerd, vaak zelfs wordt dit percentage in de meldingen naar boven bijgesteld.

Dat is complete onzin, zoals een actueel onderzoek van de gerenommeerde Stanford University in Californië bewijst. Professor John P.A, Ioannidis heeft het onderzoek gepresenteerd en benadrukt dat het IFR bij 0,15% ligt. Nogmaals voor het betere begrip: het IFR heeft geen betrekking op het totaal aantal van de bevolking of op het aantal positieve testresultaten, maar op het aantal daadwerkelijk en bewijsbaar met het coronavirus besmette mensen.

Ter vergelijking: het IFR van de tot nu toe grootste griepepidemie van 2018 bedroeg in de het minst door sterfte getroffen leeftijdsgroep van de 5 tot 17-jarigen in de VS 0,4%! Bij de 50 tot 64-jarigen bedroeg het IFR 9,0% en bij de leeftijdsgroep 65+ zelfs 48,7%! Destijds stierf bijna één op de twee met het griepvirus besmette mensen van boven de 65 jaar. Die percentages zullen in Duitsland ongeveer hetzelfde geweest zijn, niemand maakte echter drie jaar geleden zo´n heisa zoals op dit moment met het coronavirus wordt gemaakt. En diens IFR is duidelijk geringer.

Bron:
    freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)