“Klimaat Lockdowns!?” Wetenschapsjournalist Marcel Crok over de duurste deal ooit!”.

• zaterdag 3 april 2021
  •  Biomassa, Kernenergie, Klimaat, Adaptatie, CO2, .....

1-4-2021

The Gardian introduceerde de term “Klimaat Lockdowns” al als noodzakelijk kwaad om de CO2 doelen uit de Europese “Green Deal” te halen in 2050. Wetenschapsjournalist Marcel Crok bevestigt dat dit inderdaad is als je daadwerkelijk geen CO2 meer mag produceren in 2050. Echter; “Dan zal de economie en ons welvaartsniveau volledig ten gronde gaan en dus moeten we tijdig praten over de opties”. En opties zijn er, getuige het Essay met de titel “Onnodige Klimaathaast”, waarmee Crok uit hoofde van Stichting Clintel onlangs naar buiten trad. Het is een betoog dat de onnodige haast, de onhaalbaarheid en de onbetaalbaarheid van de doelen stevig aanstipt. In samenwerking met emeritus hoogleraar Geofysica Guus Berkhout werkt Marcel Crok al een aantal jaar aan een breder publiek debat over het grootste taboe van deze tijd “de opwarming van de aarde”. Volgens het IPCC is die geheel te wijten aan de expansiedrift van de mensheid en dus zouden we keihard op de rem moeten gaan staan. Crok; “Wij denken daar anders over maar we gaan die discussie nu even uit de weg. Jarenlang zijn we gestigmatiseerd als climat-change-deniers en daarmee kom je in een hokje waarna men niet meer naar je luistert. Vergelijkbaar met het corona-debat dat evengoed gepolariseerd is met kampen. Wij willen nu vooral praten over de haalbaarheid en het prijskaartje. Want dat prijskaartje is er getuige de berekeningen van nobelprijswinnaar William Nordhaus die pleit voor beleid dat gebaseerd is op het optimum, een gulden middenweg waar adaptatie van klimaatschade en het belang van de economie de meest gunstige samenhang hebben”. Gehoor geven aan het voorstel van Nordhaus zal de 2050 doelen van de “Green Deal” niet dienen want die worden dan niet gehaald. Dat maakt het onderwerp vrijwel onbespreekbaar, aldus een pragmatische Marcel Crok die hoopt op meer draagvlak binnen de samenleving om er rationeel naar te gaan kijken. In de uitzending komen Frans Timmermans, Ursula von de Leyen, Greta Thunberg en David Attenborough ook voorbij. “Dat maakt de uitzending een complete afspiegeling van de problematiek die in een sneltreinvaart wordt uitgerold op basis van ideeën zonder concreet plan van aanpak, besluit Marcel Crok. Bekijk op onderstaand link de ontluisterende reportage van het GWPF waarin onomstotelijk werd aangetoond dat de vallende walrussen uit de BCC docu “Our Planet” geen relatie hadden tot climate change. Uit beelden van een latere BBC docu bleek dat de walrussen sprongen t.g.v. opdrijving door ijsberen. Relevantie links uit de uitzending: Essay "Onnodige Klimaathaast: https://clintel.nl/onnodige-klimaathaast Stichting Clintel: https://clintel.nl Green Deal: https://ec.europa.eu/info/strategy/pr... IPCC: https://www.ipcc.ch Nobelprijswinnaar William Nordhaus: https://www.nobelprize.org/prizes/eco... Ontmaskerende GWPF docu over de BBC manipulatie t.a.v. de vallende walrussen: https://www.youtube.com/watch?v=U5Ji6... BLCKBX start een onafhankelijk Nieuwskanaal! Wij willen dit gaan doen met een professioneel team, in een ruimere studio en op een eigen platform waar censuur geen grip krijgt. Wil jij dat wij slagen in onze missie? Steun dan dit project zodat we zo spoedig mogelijk voor jou aan de slag kunnen en ga naar https://blckbx.tv/nextstep. Naast ambities is er ook een keiharde noodzaak om een "next step" te zetten. Onlangs is namelijk een tweede video van BLCKBX door Youtube verwijderd op onrechtmatige gronden. Daarom gaan we Youtube verlaten maar niet met de staart tussen de benen en ook niet meteen. We doen dat in fases en onderwijl zullen we het onrecht dat ons en eigenlijk ons allemaal is aangedaan juridisch aanvechten maar belangrijker nog…we willen geschiedenis schrijven door aanpassing van de wet ter voorkoming van verdere dictatoriale uitwassen vanuit Big Tech op onze samenleving. Meer en meer mensen zijn zich bewust van de Agenda uitrol; - burgerrechten in een spuitje - de surveillance toename - de testsamenleving - stigmatisering van andersdenkenden - polarisatie - de groeiende censuur. Eerlijke informatie en vrije toegang tot die informatie is de sleutel. Dit brengen we al dagelijks maar we willen meer. Meer uitzendingen zoals je die al van ons kent maar ook een dagelijkse nieuwsbulletin waarin we ander nieuws brengen. Of misschien wel hetzelfde nieuws van een andere kant belicht. Internationale ontwikkelingen of nieuws waarbij de juiste vragen worden gesteld. Wil jij dat wij slagen in onze missie? Ga dan naar onze crowfundpagina en steun dit project zodat we zo spoedig mogelijk voor jou aan de slag kunnen. https://blckbx.tv/nextstep