Energie uit zon en wind alleen kan fossiele energiebronnen niet vervangen, denkt Seniorenpartij Schagen. Inwoners kunnen meepraten over alternatieven

• zondag 11 april 2021
  •  SCHAGEN

Meepraten over de energievoorziening in de toekomst. Inwoners van de gemeente Schagen kunnen dat op maandagavond 19 april doen vanachter hun computer.

Delano Weltevreden 11-4-2021

Nederland moet verduurzamen. De rijksoverheid wil dat Nederland in 2050 is overgestapt op duurzame energie. Dan moet een streep zijn gezet onder energie uit fossiele bronnen.

Om dat doel te bereiken moeten gemeenten Regionale Energie Strategieën (RES) opstellen. Seniorenpartij Schagen acht het niet ondenkbaar dat het doel mogelijk niet alleen met energie uit wind en zon gerealiseerd kan worden. De partij vindt het verstandig om ook alternatieve methodes serieus te nemen. Binnen de RES moeten tot 2030 maatregelen worden genomen om het doel te bereiken. Hoe moet het daarna, vraagt Seniorenpartij Schagen zich af.

Constante energiebron

In samenwerking met deskundigen is een presentatie gemaakt over ’een mogelijke toekomstige energievorm’. De partij heeft het over ’een duurzame, veilige en constante energiebron die in de toenemende vraag naar energie’ kan voorzien.

Geïnteresseerden kunnen de presentatie digitaal volgen op maandag 19 april van 20.00 uur tot ongeveer 21.30 uur. De presentatoren gaan in op het belang van een fossielvrije toekomst, energie uit zon en wind en nieuwe mogelijkheden van energie.

De presentatie is een initiatief van de werkgroep Energie van de Toekomst en Seniorenpartij Schagen. Vragen en opmerkingen kunnen via de chat worden gesteld. Iedereen die zich heeft aangemeld krijgt later via e-mail de antwoorden op de gestelde vragen.

Wie de presentatie wil volgen moet zich vooraf aanmelden bij André Groot via e-mail: energievandetoekomst2050@gmail.com

Noordhollands Dagblad