Deskundigen luiden noodklok: onze kinderen moeten hun jeugd terugkrijgen!

• dinsdag 6 april 2021
  • Categorie:
  •  Kind van de rekening

Deskundigen luiden noodklok: onze kinderen moeten hun jeugd terugkrijgen!

KIND VAN DE REKENING

Kinderen en jongeren hebben te maken met een stortvloed aan uiterst ingrijpende regels. Scholen zijn veranderd in halve ziekenhuizen. Scholieren worden verplicht mondkapjes te dragen en afstand te houden. Kinderen die positief worden getest worden in quarantaine geplaatst. Onderwijs wordt deels online gegeven.

Het sociale leven van onze kinderen en jongeren wordt door al deze maatregelen zwaar verstoord. Vooral kwetsbare kinderen en kinderen uit achterstandsgroepen hebben hier last van. Het aantal meldingen van huiselijk geweld en zelfmoordpogingen is drastisch gestegen. Dit terwijl kinderen zelf geen last hebben van corona.

In dit programma van Café Weltschmerz laten we zes deskundigen aan het woord: speltherapeut Maartje van den Berg, psycholoog en praktijkondersteuner Hilde Spaan, docent lichamelijke opvoeding en mentor Klaas Meinema, en in een tweede sessie oud-huisarts Jannes Koetsier, kindercoach Anouk Bink en marketeer Ed Kortekaas, initiatiefnemer van Wij de Ouders, een support groep voor ouders met kinderen in het onderwijs. Het gesprek wordt geleid door Karel Beckman.

Zij vertellen hun ervaringen op dit moment, wat voor problemen ze zien bij kinderen, wat daarvan de gevolgen zijn, ook op de lange termijn, en hoe we hier mee om zouden kunnen gaan. Maar hun belangrijkste boodschap is eigenlijk dat de maatregelen moeten worden opgeheven. Dat onze kinderen niet verantwoordelijk moeten worden gehouden voor de gezondheid van ouderen, zoals nu gebeurt. We moeten onze kinderen en jongeren hun jeugd teruggeven.

Het debat is in zijn geheel te beluisteren als podcast. Deel het alstublieft zo breed mogelijk, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat onze kinderen niet meer het kind van de rekening zijn.

Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz.
    Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema’s.
    Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media.

Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen.

Waardeer je onze video’s?
    Help ons een in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz. https://steun.cafeweltschmerz.nl/

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen in je mailbox?

Verontruste zei

Als men de Duitse taal at machtig is, kijk dan hier ook (helemaal onderaan):