5 Mei, welke bevrijding,

• vrijdag 23 april 2021
  • Categorie: , , ,
  • Op 5 mei vieren we al weer de 76e keer dag van de bevrijding der Duitsers.

22-04-2021

Gek dat we niet de bevrijding van de Fransen onder Napoleon herdenken, laat staan vieren. Komt dat omdat we ervan uitgaan dat mei 1945 de laatste vijand is verslagen?

Het is maar hoe we er naar kijken. Kan je bevrijdingsdag vieren als je in de tussentijd andere volkeren (hebt) onderdrukt (Indonesië) of in andere landen militair aanwezig bent (op dit moment nog in o.a. Afghanistan)?
    Ben je bevrijd, als je door je eigen overheid gegijzeld wordt?

Laten we ’t eens chronologisch nalopen. We zijn in 1940 een oorlog ingerommeld doordat een aantal zeer rijke en machtige mannen een oorlog hadden gepland en de strijdende partijen aan weerszijden rijkelijk van oorlogsmateriaal had voorzien. Tegen betaling uiteraard, forse betaling. De Duitsers tegen de communisten van Stalin. Toen Hitler -samen met m.n. Japan- te machtig werd, moest er worden ingegrepen. De Amerikanen (VS en Canada) werden onze helden, maar die heldenstatus had zijn prijs, ook al leek de hulp nadien een geschenk uit de hemel. Immers dankzij de Marshallhulp kon Europa zich weer oprichten.

Deze Marshallhulp was echter geen liefdadigheid. Verre van dat. Een welvarend Europa was een enorme afzetmarkt voor de supergrote Amerikaanse bedrijven. Dankzij de expansie van m.n. Amerikaanse multinationals kwam Europa in de invloedsfeer van de VS, met alle beperkingen en voorwaarden van dien. Door de verstrengeling van belangen in elkaars bedrijven is er een pyramide van bedrijfsconglomeraties ontstaan met BlackRock en Venguard als alles beheersende vermogensbeheerders. Zij hebben zelfs belangen in elkaar. Onder deze twee giganten vallen alle banken, chemiereuzen, farmaceuten, warenhuizen, oliemaatschappijen, ict-bedrijven, voedselproducenten en alle takken die hier in dit rijtje nog ontbreken.

Venguard en BlackRock heersen over ons. Zij zijn immers ook eigenaar van AstraZeneca, Pfizer, Johnson & Johnson en Moderna. Zij, met een leidende rol voor ‘filantroop’ Bill Gates, bepalen wat de WHO opdraagt: dictaten, overgenomen door de RIVM’s van alle landen ter wereld. Een daarvan zal zeer waarschijnlijk een paspoort worden, waarmee je kan aantonen gevaccineerd te zijn tegen Covid-19. Elk jaar aangepast, omdat elk jaar opnieuw gespoten moet worden vanwege het oprukken van mutanten.
    Mensen die weigeren zich te laten vaccineren krijgen geen vrijwaringspaspoort, een soort omgekeerde Jodenster uit WOII. Zonder paspoort geen vrijheden. Maar met een paspoort zijn de vrijheden ook nog beperkt. De 1.5 meter en de mondkapjes blijven verplicht. Een lockdown en een avondklok anno 2021 getuigen zeker al niet van vrijheid.

Intussen wordt gemeld dat de geallieerde troepen uit Afghanistan worden teruggeroepen. Veel te vroeg volgens houwdegen generaal b.d. Van Uhm. Het is daar nog niet veilig, de Taliban zijn wederopgestaan en er is nog geen democratie in het land.
    Alsof militair ingrijpen ooit ergens democratie heeft opgeleverd. Khadaffi werd vermoord en Libië veranderde van een redelijk rustig land met heel veel voorzieningen voor de eigen bevolking in een strijdtoneel van ongekende wreedheden.
    Sadam Hoessein van Irak werd omgebracht en het land naar een burgeroorlog geleid, nadat hij eerst als vriend van de VS jarenlang oorlog voerde tegen de Amerikaanse vijand Iran. Nergens waar de VS gewapenderhand ingrepen, lieten ze na terugtrekking een democratie na. Vanaf Vietnam tot nu Afghanistan niet. Dit laatste land -maar ook Irak- werd aangevallen na 9/11. Deze schijnaanval die de as van het kwaad in de schoenen werd geschoven, om de Amerikanen verenigd in wraakgevoelens een legitimatie te verschaffen IS en Al Qaida te kunnen afmaken. Deze terreurorganisaties, die zich vrijheidsstrijders noemen, hebben meer leed veroorzaakt in Arabische landen dan in het westen.

Omdat een van de regels van de NAVO aangeeft dat een aanval op 1 land een aanval is op alle NAVO-landen, werd ook Nederland de oorlog in gesleurd na de geënsceneerde aanval op de Twin-Touwers. Nederland stuurde een contingent soldaten, waarvan de laatsten nu teruggetrokken gaan worden. Er zijn naar schatting 110.000 Afghanen omgekomen en 42.000 Taliban. Aan NAVO kant vielen circa 3.500 slachtoffer, waaronder 25 Nederlandse soldaten. Nu rest alleen nog een aftocht zonder resultaat. Vrienden zijn in de regio in ieder geval niet gemaakt. Wel heeft de Nederlandse krijgsmacht alom bewondering afgedwongen. Wat een winst! Maar ook bij de nabestaanden van de slachtoffers daar?

Dat Nederland mee moest, geeft aan dat we geen vrij land zijn. De pyramide-topmannen van BlackRock en Venguard bepaalden daar en bepalen nu weer bij een wereldwijde corona-hysterie. Dat we tijdens de Covid golven (bij de griep werd elk jaar na elke golf weer netjes vanaf nul geteld) geleid werden door marionetten -waaronder de vakinhoudelijke onbenullen Rutte en De Jonge- van diezelfde pyramide, aangevuld met Bill Gates.

We zijn absoluut geen vrij land, zeker geen democratie. Is het dan misschien dat we moeten vieren geen Duits te hoeven spreken? Want wat Hitler gewapenderhand niet lukte is de EG, onder regie van de pyramide wel gelukt. We zijn een onderdeel van Groot-Duitsland met de hoofdstad Brussel, vazal van de pyramide.

Op 4 mei alle slachtoffers herdenken, ook die in Indonesië en zij die zich als verzetshelden verzetten tegen de overheersing van het allesbepalende kapitaal, is van wezenlijk belang. Maar 5 mei vieren is hypocriet, kan rustig worden afgeschaft!

We zijn niet vrij, vanaf 10 mei 1940 al niet.

Rients HofstraPluchen Revolutie