Oostenrijk schorst AstraZeneca COVID-19 vaccins na sterfgeval verpleegster

• maandag 8 maart 2021
  •  De Oostenrijkse autoriteiten hebben uit voorzorg de inentingen met een partij COVID-19 vaccins van AstraZeneca opgeschort terwijl ze de dood van een verpleegster en de ziekte van een andere ziekenhuismedewerkster na de injecties onderzoeken, zei het gezondheidsagentschap deze zondag.

© Tim Reckmann (CC BY-NC 2.0)

“Het Federaal Bureau voor Veiligheid in de Gezondheidszorg (BASG) heeft twee meldingen ontvangen in een tijdsgebonden verband met een vaccinatie uit dezelfde partij van het AstraZeneca-vaccin in de districtskliniek van Zwettl” in de provincie Neder-Oostenrijk”, aldus BASG.

Een 49-jarige vrouw overleed als gevolg van ernstige stollingsstoornissen, terwijl een 35-jarige vrouw naar verluidt een longembolie ontwikkelde en herstellende is, aldus het bericht. Een longembolie is een acute longaandoening die wordt veroorzaakt door een losgeraakte bloedklonter.

“Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met de vaccinatie”, zei BASG.

BASG zegt dat bloedstolling niet tot de bekende bijwerkingen van het vaccin behoorde. Het BASG zet zijn onderzoek voort om elk mogelijk verband volledig uit te sluiten.

“Uit voorzorg worden de resterende voorraden van de betrokken vaccinbatch niet meer uitgegeven of gevaccineerd”, voegde het daaraan toe.

De regelgevende instanties van de Europese Unie keurden het product eind januari goed en verklaarden dat het doeltreffend was en veilig kon worden gebruikt, terwijl de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) het product medio februari op de lijst plaatste voor gebruik in noodgevallen.

COVID-19 VACCIN DOSSIER

En het gaat maar door met de volksverlakkerij van Den Haag met hun GEDWONGEN vaccineren, net zo lang tot de ouderen en de mensen met onderliggend kwalen
    in Nederland massaal het loodje hebben gelegd.