Na coronavaccinatie: Berichten over bijwerkingen en ineffectiviteit stapelen zich op

• zondag 28 februari 2021
  • Een aanzienlijk percentage van de gevaccineerde personen is bij de test positief.

Na coronavaccinatie: Berichten over bijwerkingen en ineffectiviteit stapelen zich op

(Vertaling: E.J. Bron)

Zo was het niet gepland: de gezondheidsautoriteiten in meerdere Europese landen worden geconfronteerd met vaccinresistenties – dat betekent: het vaccin doet niet wat er van hem wordt verwacht. Bovendien stapelen de berichten zich op over zware bijwerkingen en zelfs sterfgevallen, die mogelijkerwijs verband houden met het vaccin.

Ongeveer anderhalve maand na de start van de vaccinatie in Europa blijkt: een aanzienlijk percentage van de gevaccineerde personen is bij de test positief. Gevaccineerde personen krijgen ook te maken met andere symptomen zoals koorts en hoofdpijn.

De Franse gezondheidsautoriteiten hebben vooral met het oog op het vaccin van AstraZeneca een handleiding met gefaseerde toediening van het vaccin uitgegeven, nadat meerdere ziekenhuismedewerkers in Brest en in Normandië op grond van bijwerkingen waren uitgevallen en men zich er uiteindelijk toe genoodzaakt zag het medisch personeel niet meer te vaccineren met het vaccin van AstraZeneca.

Ook in Duitsland en Oostenrijk weigerde het personeel van talrijke ziekenhuizen de afgelopen weken dit vaccin. Onlangs nog was uit politiekringen in Berlijn te horen dat de voorbehouden tegen het vaccin groot zouden zijn onder de agenten.

In Zweden zijn twee van de gezondheidsregio´s vorige week met het vaccineren van medewerkers gestopt, nadat een vierde deel van hen zich na de vaccinatie met het vaccin van AstraZeneca had ziek gemeld. Uit de regio´s Sormland en Gavleborg kwamen berichten dat ongeveer 100 van de 400 personen na de vaccinatie koorts of koortsachtige symptomen hadden.

Bron:
    zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)