De ontmaskering van de rechtsstaat|

• maandag 22 februari 2021
  • Categorie: , , ,
  • Heerst in de Haagse bubbel werkelijk nog de overtuiging dat, na een jaar van vrijheidsbeperking met sterk betwiste effectiviteit, dit de juiste weg is?

De ontmaskering van de rechtsstaat | #3.08

Nadat actiegroep Viruswaarheid de afgelopen week onverwacht succes behaalde in de rechtbank met het aanvechten van de avondklok was het land in rep en roer. Even leek het er op dat de democratische rechtstaat zegevierde over de autoritaire neigingen van de zogenaamd liberale regering, echter niets bleek minder waar: het kabinet zette alles op alles om de avondklok in stand te houden en liet daarbij zijn ware gezicht zien.

Dat is de grootste winst van de door Willem Engel en Jeroen Pols aangespannen procedure: de Nederlandse overheid is gedwongen om kleur te bekennen en de stemming omtrent de “Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19” heeft de bevolking misschien wel de best denkbare stemwijzer opgeleverd.

Waarom toch deze drang om zo groot mogelijke controle? Wat voor wereld hebben onze leiders voor ogen met deze maatregelen en hun ontwrichtende gevolgen?

Heerst in de Haagse bubbel werkelijk nog de overtuiging dat, na een jaar van vrijheidsbeperking met sterk betwiste effectiviteit, dit de juiste weg is? Nevenschade lijkt in elk geval een stuk minder erg wanneer je ervan uitgaat dat alles weer wordt teruggebouwd – en beter ook…

Links:
    Viruswaarheid tegen de Staat, in kort geding over de avondklok – Potkaars 11 februari 2021
    Avondklok toch nog niet van de baan: hof schort uitspraak op
    Kamerleden voelden druk om avondklok te steunen
    Willem Engel van Viruswaarheid kijkt uit naar hoger beroep: ‘Kabinet laat zich zien als een wannabe-dictatorschap’
    Rechter turbospoedappèl avondklok werkte eerder samen met van Dissel in tuchtcollege
    Eerste Kamer akkoord met spoedwet, avondklok blijft
    Stemming Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 (Tweede Kamer)
    Stemming Tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 (Eerste Kamer)
    Transcendence Official Trailer #1 (2014) – Johnny Depp Sci-Fi Movie HD
    The Elites Who Control You
    “Build Back Better” Compilation – “The Great Reset” Montage
    The Fourth Industrial Revolution -Most People Don’t Know What’s Coming!
    Charlie Chaplin – Final Speech from The Great Dictator

Studio ingericht met dank aan: https://cd-rek.nl/

Als u ons in deze turbulente tijden wilt helpen om dit te kunnen blijven doen en meer tijd en middelen te kunnen besteden aan onderzoek, interviews, reportages en andere zaken die er echt toe doen, overweegt u dan een bijdrage te leveren naar waardering én vermogen. Bezoek de webshop op https://nooit.nl/shop/ of ga naar https://eenoorlogreedsverloren.nl/steundeverbinding/

Ook te vinden op LBRYSoundCloud en Spotify.

EEN OORLOG REEDS VERLOREN

Gelezen op Twitter, een uitspraak van Johan Janssen:
    Want wat is nu eigenlijk "het succes" van RutteDrie? De aanpak; Corona Crisis?, Huizenmarkt?, Asielindustrie?, Pensioen problematiek?,Rente?,Toeslagen problematiek?,Bezuinigingen op veiligheid en zorg?, Criminaliteit?,Het milieu?,Fraude social zekerheid? Roept u maar!

De spijker op zijn kop en geen speld tussen te krijgen. Iemand een andere mening toegedaan?