Wie niet tegen corona gevaccineerd is, mag in Den Helder niet anders worden behandeld dan iemand die wel is ingeënt, vindt PVV. ’Anders dreigt een tweedeling in onze gemeente’

• maandag 4 januari 2021
  • Categorie: , ,
  • DEN HELDER - ’Anders dreigt een tweedeling in onze gemeente’

Delano Weltevreden 4-1-2021

Dat vindt PVV Den Helder. De fractie verwijst naar een motie van Geert Wilders die door een meerderheid van de Tweede Kamer is aangenomen. In de motie staat dat er alleen sprake kan zijn van vrijwillige vaccinatie en dat niemand tot vaccinatie mag worden gedwongen.

Wetenschappers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), Erasmus Universiteit, TU Delft en Maastricht University zeggen uit onderzoek blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders voor een beleid is dat gevaccineerden beloont. Bijvoorbeeld door hen in het geval van een uitbraak in een bepaalde gemeente toegang te verlenen tot kroegen. Wie niet gevaccineerd is, mag er niet in. De maatregel, gericht op het verhogen van de vaccinatiegraad, zou moeten ingaan als iedereen de kans heeft gehad om zich te laten inenten.

Toestaan

Fractievoorzitter Vincent van den Born vreest een tweedeling in de Helderse samenleving als Den Helder dat zou toestaan. Hij vindt dat het gemeentebestuur luidop moet zeggen dat alle Helderse burgers op dezelfde manier moeten worden behandeld, ook als zij niet gevaccineerd zijn.

PVV vraagt burgemeester en wethouders om alle Helderse ambtenaren, ondernemersverenigingen en aan de gemeente gelieerde organisaties te melden dat niet gevaccineerde personen niet anders mogen worden behandeld dan mensen die wel met het coronavaccin zijn ingeënt.

Organisaties die geld van de gemeente ontvangen en niet-gevaccineerden beperkingen opleggen, moeten wat PVV Den Helder betreft worden gekort.

Noordhollands Dagblad

Gezien de veelal hysterische reacties van mensen met een mondmasker op hebben die lafaards liever een tweedeling, grondwet of geen grondwet.

Wat te doen met mensen die vanwege een ernstige allergie geen injectie MOGEN nemen omdat het gevaar van ernstige, soms dodelijke bijwerkingen groot aanwezig is? Die mensen maar opsluiten?

Goh wat lijkt de huidige situatie toch verdacht veel op die van de jaren 30 in de vorige eeuw. Uitsluiten van andersdenkenden als "het nieuwe normaal", daarbij nog aanvullend dat de groep anders denkende vaak zeer goed geïnformeerd is over o.a. vaccinatie. Allen die roepen dat er een scheiding dient te komen kunnen beter dan beroemde kruisje op hun voorhoofd tatoeëren zodat mensen kunnen zien wie ze werkelijk zijn achter hun masker.